V roce 2014 přišly do F1 nové pohonné jednotky a začala dominance Mercedesu. Adrian Newey byl pořádně frustrovaný, protože o rozložení sil rozhodovaly pohonné jednotky. Může se za tři roky situace opakovat?
V roce 2026 přijdou do F1 nové pohonné jednotky. Budou sice skutečně nové, ale z části vychází z těch současných, takže se nabízí otázka, jakou výhodu budou mít stávající výrobci ve srovnání s těmi novými. Mezi ty nové kromě Audi patří také Red Bull Ford.
A nemusí jít jen o zkušenosti. Někteří výrobci mohou postavit lepší pohonné jednotky než ostatní a to třeba i výrazně. Adrian Newey z toho má obavy.
„Když (v roce 2014) poprvé vstoupily v platnost hybridní předpisy, byly mezi nimi obrovské rozdíly. Mercedes odvedl fantastickou práci se svou pohonnou jednotkou a ostatní byli různě pozadu,“ řekl Adrian Newey pro Sky Sports F1.
„Nyní se rozdíly smazaly. Řekl bych, že rozdíl ve výkonu jsou možná dvě nebo tři procenta, což je rozdíl možná 0,2 až 0,3 s, což je při tak těsném startovním poli stále velké číslo. Ale není to jedna sekunda, jako tomu bylo, když byla pravidla vydána.“
„Velkým rizikem jsou teď další změny v roce 2026. Mohl by tam být opět nějaký rozdíl. Pokud je v oblasti pohonných jednotek velká ztráta, trvá výrobcům nějakou dobu, než ji pochopí a uzavřou, zatímco lidé od šasi mohou mít rychlejší reakční dobu.“