Spolupráce Lewise Hamiltona a jeho nového inženýra Riccarda Adamiho prošla v Melbourne velkou zatěžkávací zkouškou.
Díky tomu, že v jsou v přímých přenosech z velkých cen F1 sdíleny úryvky rádiové komunikace jezdců s jejich inženýry, mají i běžní fanoušci možnost udělat si obrázek o tom, jak k této důležité součásti závodů jednotlivé týmy přistupují.
Důležitá je v tomto ohledu i souhra daného jezdce s jeho závodním inženýrem, což se naplno prokázalo během úvodní velké ceny letošní sezony v Melbourne, ve které hned několik pilotů spolupracovalo se svým inženýrem vůbec poprvé.
To byl případ i Lewise Hamiltona, který po letech v Mercedesu, kde spolupracoval s Peterem Bonningtonem, prožil premiéru s Ferrari, jež mu jako závodního inženýra poskytlo zkušeného Riccarda Adamiho.
Začátek jejich společné spolupráce však příliš nevyšel, a nešlo pouze o to, že Ferrari nezvládlo strategii ke konci závodu, kdy prováhalo ideální čas na přezutí na pneumatiky do přechodných podmínek.
Mezi Hamiltonem a Adamim bylo cítit určité napětí, ať šlo o vysvětlování přepínání režimů jízdy pomocí voličů na volantu, nebo o diskuzi ohledně načasování zastávky v boxech s ohledem na měnící se podmínky na dráze.
Je však otázkou, zda vše bylo pouze otázkou nedostatečné sehranosti. Adami, který v minulosti spolupracoval s Carlosem Sainzem či Sebastianem Vettelem, totiž působil nejistě. Bude proto zajímavé sledovat, zda výhledově nedojde u Hamiltona k výměně inženýra, jako tomu bylo například vloni v případě jeho kolegy Charlese Leclerca...
Chladnokrevný „GP“
Velká cena Austrálie však nabídla i příklady toho, jak má symbióza mezi jezdcem a závodním inženýrem vypadat.
Ukázala to například dvojice Max Verstappen/Gianpiero Lambiase, která spolupracuje již od roku 2016.
Závodní inženýr Red Bullu Lambiase, který je známý i pod přezdívkou „GP“, poskytoval Verstappenovi přesně takový servis, který je v těžkých situacích třeba. A nejde pouze o podávání přesných a relevantních informací, jde i o dikci hlasu a určitou dávku asertivity a chladnokrevnosti.
Jak je vidět na ukázce, která byla sdílena na sociálních sítích, Lambiase je během komunikace v náročných podmínkách na dráze nad věcí a je svému jezdci oporou. To v případě komunikace u Ferrari tvrdit zatím nelze.