Lewis Hamilton z Mercedesu dosáhl v kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska na svou 101. pole position ve formuli 1, když do závodu na Hungaroringu vyrazí před svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem.
Jezdci k posledním kvalifikačním pokusům vyrazili velmi pozdě. Piloti Mercedesu pomalým zahřívacím kolem zdržovali jezdce Red Bullu, na což doplatil Sergio Pérez, který nestihl před vypršením časového limitu najet do měřeného pokusu. Max Verstappen to stihl jen velmi těsně.
Když Hamilton vystupoval z vozu a chystal se k rozhovorům, ozývalo se z tribun bučení a pískot.
„Myslím, že to byla skvělá práce celého týmu včetně Valtteriho, jen jsme se snažili neustále posouvat vůz vpřed,“ řekl Hamilton.
„Kluci v továrně nenechali kámen na kameni. Bylo skvělé sledovat, jak si všechno sedlo, oceňuji také velkou podporu, kterou zde mám. Upřímně, nikdy jsem se při bučení necítil tak dobře. Pohání mě to, takže mi to nevadí.“
Hamilton s Bottasem budou jedinými piloty v nejlepší desítce, kteří budou do závodu startovat na střední sadě pneumatik, ostatní piloti zvolili měkkou sadu.
„Myslím, že měkká sada vydělá do první zatáčky tak pět metrů. Do první zatáčky je to daleko. Myslím, že všichni v top 10 kromě nás startují na měkké sadě, to bylo trochu překvapující. Pro tým je rozhodně skvělé zajistit si po dlouhé, dlouhé době první řadu.“
Letos je to teprve podruhé, kdy budou v první řadě stát oba Mercedesy. Poprvé se tak stalo v Portugalsku, kde byl ale první Bottas a druhý Hamilton.
Bottas není s pokusem spokojen
Valtteri Bottas přiznal, že není se svým pokusem v závěrečné části kvalifikace spokojen. Za Hamiltonem zaostal o 315 tisícin sekundy.
„Upřímně, nejsem s tím kolem spokojen na 100 procent, jsem ale rád, že jsme jako tým získali první řadu, protože se nám to už dlouho nepodařilo. Ukazuje to, že se tvrdá práce vyplácí. Lewis v prvním pokusu v Q3 zajel úžasné kolo, kterému jsem nemohl konkurovat,“ řekl Bottas.
„Pro mě byl problém, že jsem jízdami na střední sadě v Q2 trochu ztratil rytmus, necítil jsem se na těchto pneumatikách tak stabilně v zadní části auta, nebylo jednoduché vrátit se na měkkou sadu. Nebylo to nejlepší kolo mého víkendu, ale stále dobré na první řadu.“