Podrobný pohled na letošní změny technických pravidel

z 33 000 mm2 na 35 750 mm2 fíha to je pokud to dobře počítám plocha 35,750 M2 kam tu obrovskou plochu dají? protože tu je řeč o míře plošné a ne kubické. Ale i těch 35 750mm3 by bylo nějak moc. To to nikoho z vás netrklo??

Michael Schumacher = na věky nejlepší.

žakOLAFit  |  04. 02. 2016 14:31

ta plocha byla puvodne 0,033 m2 ( napr. 33cm x 10cm) a ted je 0,03575 m2 (napr. 35,75cm x 10cm), tak se uklidni :D

Charles Leclerc pejdaa  |  04. 02. 2016 15:19

Učivo matematiky 6. třídy ZŠ. Je vidět, že zde diskutují i malé děti
1m2 = 1000.000 mm2

Pierre Gasly Ferda.  |  25. 01. 2016 21:41

Ukradeno z vedlejěího webu.

Dobrá zpráva pro fanoušky IndyCar v České republice! Letošní sezónu, kterou okoření jubilejní stý ročník slavného závodu 500 mil Indianapolis, budou opět moci sledovat na obrazovkách českých sportovních televizí. Práva na závody IndyCar koupila skupina Nova.

Tohle tady psal Michal asi tak pred 2. mesicema.

„Může to být slabina nebo to může být vítězný recept. Rozhodl jsem se, že to bude recept." DIA

Pierre Gasly Ferda.  |  04. 02. 2016 17:19

Myslíš, že já to psal dnes?

Před 10. dny. Co to mění?

„Může to být slabina nebo to může být vítězný recept. Rozhodl jsem se, že to bude recept." DIA

Kevin Magnussen 1-2-3  |  25. 01. 2016 21:12

To je jak u blbejch. Ano, ERS dělá auta těžší, ale to je ve chvíli kdy stejně máte nějakou minimální váhu jedno. Napiště do pravidel minimální váhu 700kg a všechny auta na startu budou vážit 700kg, napiště tam 500 a bute to to samý. Neříkam že ty zbytečný kila se zredukujou zadarmo, ale možná by bylo levnější ubrat vteřinu snížením váhy než zvýšením výkonu, přesto jedno je omezené a druhé není. To je asi to nejdůležitější poselství, který mám na srdci.

Co se týče váhy jezdců - sorry, ale k tomu jsem pragmatickej. To je vztah zaměstnanec-zaměstnavatel a nikdo nikoho nenutí na podmínky smlouvy přistupovat. Ale kdyby byla jó poptávka po řešení tohodle, tak i to jde udělat nějak rozumně. Dneska je tolik standardizovaných částí, že by jistě šlo napsat do pravidel, že týmy musí v blízkosti kokpitu vyhradit místo pro umístění FIA dodávaných závaží a dorovnalo by se každé auto o rozdíl váhy mezi jeho pilotem a nejtěžším v poli (stejně se převažují).

Jenson Button CerVus F1  |  25. 01. 2016 19:18

Takhle mají vypadat změny, ne to co předvádí FIA které pohár nikam neposunují.
http://www.theverge.com/2015/7/29/8822041/closed-...
Uzavřené kokpity stejně jednou příjdou. A i ta stupidní radlice vpředu zabraňující předjíždění se odebere na smetiště dějin.

Pierre Gasly Ferda.  |  25. 01. 2016 19:51
Ayrton Senna crazytunny  |  26. 01. 2016 11:43

ten odpor u náběhů sání by byl šílenej to samé proudění kolem předních a zadních kol a to přední křídlo v tom jak je udělané je tak max módní doplněk :) humus

Jenson Button CerVus F1  |  26. 01. 2016 12:44

Dokud nebude minimalizované přdní křídlo, tak neuvidíme souboje kolo na kolo.
To, že by nemohli usměrnit tok vzduchu kolem kol by byl jen další bonus pro spestření závodů.
Ten koncept je očividně dělaný s přihlédnutím k mechanickému gripu ne té šarádě, kterou máme teď.

Charles Leclerc boxboxboxbox  |  26. 01. 2016 20:23

Estéti si predstavujú aerodynamiku a fyzikálne zákony ako Hurvínek válku.

Lewis Hamilton ondra003  |  04. 02. 2016 14:47

Přesně tak.. Příjde mi, že tyhle nepoužitelné koncepty dělají lidé co o závodění a fyzice nikdy neslyšeli.

Podle mě to vypadá skvěle. Takto nějak bych si představoval futuristickou F1 odpovídající dnešní době. Ještě by to chtělo větší kola místo těch archaických 13"

Takhle přesně by se mi líbily uzavřený kokpity. Monopost by pak vypadal jako stíhačka

Pierre Gasly Ferda.  |  25. 01. 2016 16:45

Koukám, že do vozů se dává nuceně tolik harampádí, že za chvíli budou vozy vážit tunu.

Kevin Magnussen 1-2-3  |  25. 01. 2016 19:11

Bohužel tu máme nechutný nesmysl minimální hmotnosti vozu, takže tohle je naprosto irelevantní. Týmy mají takové rezervy v konstrukci vozu, protože je pravidla nutí je mít těžké, že přidat něco sem a tam už tomu neublíží. Ale radost z toho stejně nemám.

Jo a Whiting ven!

Pierre Gasly Ferda.  |  25. 01. 2016 19:48

Váhové limity se začaly zvyšovat s příchodem KERSu, aby kyselináři měli šanci závodit s klasikou. S ERSem se váhový limit ještě zvýšil.
Dokud se tyhle krámy z vozů neodstraní, tak žádnou cestu k odlehčení vozu nevidím.
Přitom je aerodynamický přítlak tak silný, že k zvyšování váhy vozů není zcela žádný důvod.

Kevin Magnussen 1-2-3  |  25. 01. 2016 19:55

Minimální váha vozu tady byla už dávno předtím, máš pravdu v tom, že se zvýšila. Znova - oni by ty auta dokázali postavit lehčí, lehčí než teď i při zachování baterek, ještě lehčí bez batrek, ale nemůžou. A to je to, co mi vadí. Nemáme pravidlo, na maximální výkon motoru. Nemáme pravidlo na maximální generovaný přítlak. Tak proč máme pravidlo na minimální váhu, to je to nejhorší pravidlo v celý F1.

Pierre Gasly Ferda.  |  25. 01. 2016 20:03

Ano, váhový limit je tady už tak dlouho, že ani nevím kdy se s ním začalo.
S tím lehčím bych si tak moc jistý nebyl. Určitě by se nějaké kila dolů daly shodit, ale proč by se tím někdo zabýval, když je pohodlnější udělat z pilotů kostní moučku.


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
16:32 | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.
21. ledna | HWA bude spolupracovat ve F2 s týmem Arden. Šance pro juniory Mercedesu...