Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Letos nás čeká několik změn technických pravidel. Velká část z nich má zlepšit předjíždění.
Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přední křídlo
  3. Zadní křídlo
  4. Deflektory
  5. Brzdové kanálky
  6. Hmotnost vozu a jezdce, množství paliva na startu
  7. Zpětná zrcátka

Hmotnost vozu a jezdce, množství paliva na startu

Minimální povolená celková hmotnost spolu s jezdcem se zvyšuje o 10 kg ze 733 na 743 kg.

Aby těžší jezdci nebyli v nevýhodě oproti fyzicky menším soupeřům s nižší hmotností, pravidla definují jednotnou hmotnost jezdce se sedačkou, která nesmí být nižší než 80 kg.

Bude to fungovat tak, že na začátku sezóny se jezdec i se sedačkou zváží a pokud výsledná hmotnost bude nižší než 80 kg, chybějící hmotnost se vyváží závažími, které se připevní do kokpitu pod sedadlo. V průběhu sezóny se pak může referenční hmotnost jezdce opakovaně zvážit, pokud to technický delegát FIA uzná za nezbytné.

Klepněte pro větší obrázek

O dalších 5 kilogramů (ze 105 na 110 kg) se zvyšuje maximální množství paliva, se kterým lze odstartovat do závodu.

Mělo by to jezdcům umožnit jezdit naplno během celých závodů a nemyslet na potřebu šetřit palivo. V praxi se tím ale mnoho nezmění. Týmy si už i nyní zvykly startovat s menším množstvím paliva než pravidla umožňují, protože si spočítali, že s lehčím autem dosáhnou lepších časů na kolo a případně ještě ušetří palivo během safety car fáze nebo když uvíznou v provozu.

Předchozí kapitola Následující kapitola
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.