Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Letos nás čeká několik změn technických pravidel. Velká část z nich má zlepšit předjíždění.
Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přední křídlo
  3. Zadní křídlo
  4. Deflektory
  5. Brzdové kanálky
  6. Hmotnost vozu a jezdce, množství paliva na startu
  7. Zpětná zrcátka

Brzdové kanálky

Ruku v ruce s vývojem komplexnějších předních křídel narůstala i komplexnost předních brzdových kanálků, které se vzdalovaly svému primárnímu účelu chlazení brzd a stále více sloužily aerodynamice.

Nejdříve jen generovaly další víry, které asistovaly přednímu křídlu při odklonu špinavého vzduchu, později přibyly i takzvané „foukané matice“.

A když už se omezil potenciál předního křídla odklánět proudění do stran, nezapomnělo se ani na přední brzdové kanálky.

Klepněte pro větší obrázek

Počínaje sezónou 2019 přední brzdové kanálky nesmí přesahovat vnitřní obvod ráfku. Dosud, jak je vidět na obrázcích, přesahovaly dopředu až po vnější obvod pneumatiky. Žlutá barva na obrázku výše znázorňuje z bočního pohledu prostor vyhrazený pro brzdové kanálky a s nimi související části karoserie.

V této oblasti ještě donedávna existovala poměrně velká svoboda a tak sem týmy přidávaly různé lopatky a křidélka. Některé dokonce tvořily přítlak působící přímo na kola. Nicméně to už je minulost. Odteď se zde může nacházet pouze jeden jednoduchý vstupní otvor systému chlazení brzd.

Klepněte pro větší obrázek

Řešení foukané matice, s oblibou využívané více týmy, bylo rovněž zakázáno. Šlo o řešení, při kterém je část proudění, vstupující otvorem předních brzdových kanálků, vedeno skrz dutý čep kola a vypouštěno otvorem uprostřed matice kola.

Některé týmy (např Toro Rosso na obrázku níže) si tímto způsobem pomáhaly při odklonu zvířeného proudění předních kol od karoserie.

Nová pravidla vymezují kružnici o průměru 105 mm a středem ve středu kola, uvnitř níž nesmí proudit žádný vzduch. Zákaz se ale nevztahuje například na chlazení náboje kola, které loni zkoušel Mercedes.

Zadní brzdové kanálky zůstávají letos beze změn.

Klepněte pro větší obrázek
Předchozí kapitola Následující kapitola

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00