Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Letos nás čeká několik změn technických pravidel. Velká část z nich má zlepšit předjíždění.
Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Přední křídlo
  3. Zadní křídlo
  4. Deflektory
  5. Brzdové kanálky
  6. Hmotnost vozu a jezdce, množství paliva na startu
  7. Zpětná zrcátka

Deflektory

McLaren prosadil do letošních změn pravidel snížení deflektorů. I v tomto případě jde o marketingové důvody.

Klepněte pro větší obrázek

Deflektory budou nižší o 125 mm, takže místo původních 475 mm budou sahat pouze do výšky 350 mm nad referenční rovinou (RP). Díky tomu se na bocích šasi odkryje velká plocha pro sponzorské loga.

Klepněte pro větší obrázek

Nová pravidla ještě k tomu uzavírají šedou zónu, která týmům umožňovala přidávání různých křidélek, lopatek a generátorů víření kolem horní hrany šasi.

Vezměme si například Force Indii na obrázku výše se dvěma páry křidélek před zpětnými zrcátky. Odteď něco takového už nebude možné, protože pravidlo omezující výšku deflektorů se bude vztahovat i na oblast těsně u boků šasi (viz obrázek níže).

Klepněte pro větší obrázek
Předchozí kapitola Následující kapitola

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00