Podle Wolffa nakonec žádný odvolací soud kvůli Racing Pointu nebude

Toto Wolff si nemyslí, že záležitost okolo brzdových kanálků Racing Pointu dospěje až k odvolacímu soudu.
Podle Wolffa nakonec žádný odvolací soud kvůli Racing Pointu nebude

Na začátku mělo být pět odvolání proti rozhodnutí sportovních komisařů ve věci brzdových kanálků Racing Pointu. V případě Williamsu a McLarenu ale zůstalo jen u záměru a oficiální protest podán nebyl. Renault pak sice oficiální protest podal, ale tento týden ho stáhl. V tuto chvíli jsou tak na stole jen dvě platná odvolání – od Ferrari a Racing Pointu.

Renault stáhl odvolaní ve věci vyšetřování Racing Pointu

Renault stáhl odvolaní ve věci vyšetřování Racing Pointu

Novinář Mark Hughes spekuluje, že Ferrari ve skutečnosti nejde o brzdové kanálky a ani o kopírování vozů ale o žetony. Vývoj vozu je pro příští rok omezen žetony. Týmy mohou změnit jednu až dvě věci na svém voze (netýká se aerodynamiky). 

Racing Point ale odebírá rok staré díly od Mercedesu, a tak dostane některá vylepšení bez nutnosti využití žetonů a ty pak může použít na něco jiného.

Zmrazení vývoje:  Jak funguje nový žetonový systém?

Zmrazení vývoje: Jak funguje nový žetonový systém?

Podle Tota Wolffa nakonec žádný odvolací soud nebude. „Myslím, že je to součást politiky a formule 1,“ řekl Wolff pro Sky. „Bylo to trochu o tlaku proti výkonu Racing Pointu, který je v této sezoně opravdu vynikající.“

„Není to o brzdových kanálcích. Myslím, že odvedli opravdu dobrou práci. Můžete vidět, jak blízko jsou od nás. Myslím, že je to dobrá skupina lidí, kteří  v minulých letech jezdili s nízkým rozpočtem, což je omezovalo. To je důvod, proč stáhli ztrátu.“

„Myslím, že se to příští týden snad vše vyřeší. Neočekávám, že to půjde na ICA (odvolací soud, pozn. redakce).“

Na otázku, zda očekává, že Ferrari bude následovat Renault a stáhne protest, Wolff odpověděl, že neví.

Další článek: Druhý trénink přinesl méně obvyklé pořadí. Nejrychlejší Verstappen

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen