Tým Lotus odmítá, že by se neměl snažit bojovat s rychlejšími vozy. Pokud jsou jezdci ve stejném kole, vzdávat se by odporovalo rovnocennému soutěžení.
Australan si po závodě postěžoval, že se mu Kovalainen bránil zbytečně, protože by nakonec stejně podlehl. "Je to frustrující, protože se tahle nehoda neměla nikdy stát," uvedl. "Chápu stejně jako všichni ostatní, že formule 1 není charita, musíte bojovat o každou pozici, ale ne když ztrácíte pět sekund na kolo a máte za sebou jedno z nejrychlejších aut. Chci tím říct, jak dlouho by Heikki vydržel přede mnou? Dalších 15 sekund? Musí se sám sebe ptát, jestli to mělo smysl."
Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne však takové dělení startovního pole odmítá. "Heikki udělal správně, když bránil svoji pozici," řekl pro Autosport. "Je mi jedno, kdo jste. Tečka. Ty věci o A-týmech a B-týmech, na to zapomeňte. Když se bojuje o pozici, můžete se bránit. Pokud bychom ho udrželi za sebou 40 kol, bylo by to skvělé. Pokud mu to zkazilo závod, skvělé!"
"Nebo snad říkáme, že měl Villeneuve v Jaramě (1981) nechat předjet čtyři auta? Nebo to byla jedna z nejlepších Grand Prix všech dob? Měla by Force India nechat předjíždět McLaren, prostě protože je rychlejší? Kde bude ta hranice? Jsou to snad motoristické závody, nebo ne?"
Podle Gascoyna také není třeba pochybovat o viníkovi této nehody. "Nakonec to Mark uspěchal, byla to první zatáčka, v které se mu přiblížil, a narazil do něj zezadu. Jel (Kovalainen) rovně a brzdil, je mi líto. Je třeba se ptát, čí to byla chyba?"