Podle Villeneuva dnešní formuli 1 chybí bojovníci

Nejzajímavějším pilotem je podle něho Sebastian Vettel.

Jacques Villeneuve vždy patřil k lidem, kteří na plná ústa říkali, co si mysleli. V jeho působení ve formuli 1 to nezřídka vyvolávalo kontroverzi a emoce. Kanadský pilot proto zároveň mezi fanoušky patřil k nejoblíbenějším i nejproklínanějším jezdcům. Mistr světa z roku 1997 prozradil, co podle něho dnešní formuli 1 nejvíce chybí.

"Problém je, že v dnešní formuli 1 nejsou bojovníci. Dobře, Alonso takový je, ale kdo další? Dnes si nikdo nedovolí nic říct, dokud mu to nepovolí vedení z PR oddělení. Už nejsou k vidění žádné potyčky. Uvědomil jsem si to loni, kdy Massa bojoval s Hamiltonem o titul. Při sledování jejich boje jste rozhodně neměli pocit, že by oba chtěli vyhrát tak moc, že by toho druhého začali nesnášet.

V případě mém, Michaela Schumachera a Eddieho Irvina to bylo jiné," řekl JV.

Villeneuva z momentálního jezdeckého složení formule 1 zaujalo "zázračné dítě" Sebastian Vettel:

"Neznám ho osobně, ale rád ho sleduji, je jiný než ostatní. V rozhovorech dává zajímavé odpovědi, je velice rychlý a vypadá to, že má i něco v hlavě. Zastávám názor, že byste za každé situace měli zůstat sami sebou. Myslím si ale, že se to v dnešní formuli 1 nenosí.

Když jsem v roce 1992 závodil v Japonsku ve formuli 3, dostal jsem nabídku ze série Indycar. Měli ale podmínku, že si budu muset nechat přebarvit helmu do barev sponzora. Řekl jsem jim, že na to kašlu a že zůstávám. Lidi kolem mě vrtěli hlavou, ale to mě moc nezajímalo. O dva roky později jsem do Indycar přešel i tak, navíc s vlastní helmou."

Rodák ze Saint-Jean-sur-Richelieu se také nemohl nezmínit o fenoménu letošního ročníku, Jensonu Buttonovi.

"Nedělá chyby. Lewis Hamilton dělal chyby i ve své mistrovské sezoně. Myslím si, že Jenson je psychicky silnější než Lewis, lépe snáší tlak. Mám z něho radost, jeho tým mám ale spojen s negativní částí mé kariéry. V roce 1999 můj manažer Craig Pollock založil tým BAR a použil k tomu i část mých peněz. Z BARu se stala Honda a letos se jmenuje Brawn," prozradil Villeneuve.

Jacques Villeneuve se narodil 9.4. 1971. Závodění měl v krvi, je synem Gillese Villeneuva, který bývá mnohými označován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců v historii formule 1. Do královny motorsportu nakoukl i Jacquesův strýček a jmenovec.

Ve formulových vozech jezdil od roku 1989, kdy závodil v italské formuli 3. V Itálii zůstal ještě další dva roky, avšak bez výraznějšího úspěchu. Ten přišel po Villeneuvově přesunu do Japonska. V tamní formuli 3 skončil druhý. Další kroky mladého Kanaďana vedly zpět do Severní Ameriky. V roce 1993 skončil druhý ve formuli Atlantic. Jacquesova kariéra dál nabírala rychlý spád, ve své debutové sezoně v Indycar World Series skončil druhý, o rok později seriál vyhrál a připsal si na své konto i vítězství v závodě 500 mil Indianapolis.

Villeneuve upoutal zrak Franka Williamse, jenž ho přitáhl do formule 1. V Grand Prix Austrálie 1996 si připsal zatím vůbec nejlepší debut v historii formule 1. Dojel druhý, přičemž o vítězství ho připravily technické problémy. V roce 1996 skončil v šampionátu druhý. Na svůj první a poslední titul ve formuli 1 dosáhl hned o rok později. Pak už Villeneuvova kariéra nabírala špatný směr. V roce 1999 přešel do nově vzniklého týmu BAR. Zejména kvůli katastrofické spolehlivosti unikátně zbarvených vozů dojel do cíle pouze čtyřikrát.

Posledním závodem ve formuli 1 pro Villeneuva byla Grand Prix Německa 2006. Po té ho u stáje BMW Sauber nahradil Polák Robert Kubica.

Villeneuve pak na formuli 1 poněkud zanevřel. Účinkoval v různých sériích závodů NASCAR a také v sérii Le Mans. V rozhovoru při letošní Grand Prix Monaka ovšem prozradil, že po znovuzavedení hladkých pneumatik by se do formule 1 rád vrátil.

Doporučujeme

Články odjinud