Podle Villeneuva dnešní formuli 1 chybí bojovníci

Nejzajímavějším pilotem je podle něho Sebastian Vettel.

Jacques Villeneuve vždy patřil k lidem, kteří na plná ústa říkali, co si mysleli. V jeho působení ve formuli 1 to nezřídka vyvolávalo kontroverzi a emoce. Kanadský pilot proto zároveň mezi fanoušky patřil k nejoblíbenějším i nejproklínanějším jezdcům. Mistr světa z roku 1997 prozradil, co podle něho dnešní formuli 1 nejvíce chybí.

"Problém je, že v dnešní formuli 1 nejsou bojovníci. Dobře, Alonso takový je, ale kdo další? Dnes si nikdo nedovolí nic říct, dokud mu to nepovolí vedení z PR oddělení. Už nejsou k vidění žádné potyčky. Uvědomil jsem si to loni, kdy Massa bojoval s Hamiltonem o titul. Při sledování jejich boje jste rozhodně neměli pocit, že by oba chtěli vyhrát tak moc, že by toho druhého začali nesnášet.

V případě mém, Michaela Schumachera a Eddieho Irvina to bylo jiné," řekl JV.

Villeneuva z momentálního jezdeckého složení formule 1 zaujalo "zázračné dítě" Sebastian Vettel:

"Neznám ho osobně, ale rád ho sleduji, je jiný než ostatní. V rozhovorech dává zajímavé odpovědi, je velice rychlý a vypadá to, že má i něco v hlavě. Zastávám názor, že byste za každé situace měli zůstat sami sebou. Myslím si ale, že se to v dnešní formuli 1 nenosí.

Když jsem v roce 1992 závodil v Japonsku ve formuli 3, dostal jsem nabídku ze série Indycar. Měli ale podmínku, že si budu muset nechat přebarvit helmu do barev sponzora. Řekl jsem jim, že na to kašlu a že zůstávám. Lidi kolem mě vrtěli hlavou, ale to mě moc nezajímalo. O dva roky později jsem do Indycar přešel i tak, navíc s vlastní helmou."

Rodák ze Saint-Jean-sur-Richelieu se také nemohl nezmínit o fenoménu letošního ročníku, Jensonu Buttonovi.

"Nedělá chyby. Lewis Hamilton dělal chyby i ve své mistrovské sezoně. Myslím si, že Jenson je psychicky silnější než Lewis, lépe snáší tlak. Mám z něho radost, jeho tým mám ale spojen s negativní částí mé kariéry. V roce 1999 můj manažer Craig Pollock založil tým BAR a použil k tomu i část mých peněz. Z BARu se stala Honda a letos se jmenuje Brawn," prozradil Villeneuve.

Jacques Villeneuve se narodil 9.4. 1971. Závodění měl v krvi, je synem Gillese Villeneuva, který bývá mnohými označován za jednoho z nejtalentovanějších jezdců v historii formule 1. Do královny motorsportu nakoukl i Jacquesův strýček a jmenovec.

Ve formulových vozech jezdil od roku 1989, kdy závodil v italské formuli 3. V Itálii zůstal ještě další dva roky, avšak bez výraznějšího úspěchu. Ten přišel po Villeneuvově přesunu do Japonska. V tamní formuli 3 skončil druhý. Další kroky mladého Kanaďana vedly zpět do Severní Ameriky. V roce 1993 skončil druhý ve formuli Atlantic. Jacquesova kariéra dál nabírala rychlý spád, ve své debutové sezoně v Indycar World Series skončil druhý, o rok později seriál vyhrál a připsal si na své konto i vítězství v závodě 500 mil Indianapolis.

Villeneuve upoutal zrak Franka Williamse, jenž ho přitáhl do formule 1. V Grand Prix Austrálie 1996 si připsal zatím vůbec nejlepší debut v historii formule 1. Dojel druhý, přičemž o vítězství ho připravily technické problémy. V roce 1996 skončil v šampionátu druhý. Na svůj první a poslední titul ve formuli 1 dosáhl hned o rok později. Pak už Villeneuvova kariéra nabírala špatný směr. V roce 1999 přešel do nově vzniklého týmu BAR. Zejména kvůli katastrofické spolehlivosti unikátně zbarvených vozů dojel do cíle pouze čtyřikrát.

Posledním závodem ve formuli 1 pro Villeneuva byla Grand Prix Německa 2006. Po té ho u stáje BMW Sauber nahradil Polák Robert Kubica.

Villeneuve pak na formuli 1 poněkud zanevřel. Účinkoval v různých sériích závodů NASCAR a také v sérii Le Mans. V rozhovoru při letošní Grand Prix Monaka ovšem prozradil, že po znovuzavedení hladkých pneumatik by se do formule 1 rád vrátil.

Další článek: BMW Sauber v Turecku KERS do vozu nevrátí

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00