Podle Vettela bylo klíčové rychlé opotřebení superměkkých gum

Podle Vettela bylo klíčové rychlé opotřebení superměkkých gum

Sebastian Vettel je se třetím místem spokojen, znepokojení necítí. Za klíčové považuje rychlé opotřebení superměkkých pneumatik. Šestý Mark Webber se v úvodu musel obejít bez KERS. AKTUALIZOVÁNO.

Jezdci Red Bullu sice do Velké ceny Austrálie v Melbourne odstartovali z první řady, ale na vítězství v Albert Parku ani jeden z nich nedosáhl. Sebastian Vettel dojel třetí a domácí Mark Webber šestý.

Vettel je navzdory ztrátě 22 sekund na vítězného Fina Kimiho Räikkönena spokojen a znepokojení necítí. "Dnes můžeme být spokojeni. Samozřejmě jsme chtěli víc. Když startujete z pole position, chcete vyhrát," potvrdil. "Nejsem znepokojen. Musíme si občas přiznat, že jiní lidé jsou rychlejší. Dnes jsme byli v závodě třetí nejrychlejší auto."

Němci se podařil start, ale kvůli rychlému opotřebení superměkkých pneumatik musel do boxů už v sedmém kole. "Po dobrém startu a prvních dvou až třech kolech začaly pneumatiky rychle odcházet. Nemohli jsme na nich jet tak dlouho jako ostatní. Věděl jsem, že nás Fernando při zastávce předjel a nevěděl jsem, kde vyjel Räikkönen. Neviděl jsem ho, což bylo trochu překvapení," vysvětloval trojnásobný mistr světa z posledních tří sezon. "Musíme dnes být spokojeni. Máme dobré body. Byla to zábava, s pneumatikami to bylo obtížné, ale jsem rád, že jsem na pódiu."

Obhájce titulu sice na několik kol uvázl za Adrianem Sutilem, který jel strategii dvou zastávek, ztrátu, kterou nabral, ale Vettel nepovažuje za klíčovou. "V té době nám to nepomohlo. Ale je to prosté. Kdybychom měli rychlost, předjeli bychom ho. Nemyslím, že by to vzhledem k celkovému počtu kol v závodě udělalo tak masivní rozdíl. Koneckonců máte dostatek kol na to, abyste podobné věci vyřešili," dodal sportovně.

Webbera v úvodu domácího závodu pronásledovaly potíže. Na startovním roštu měl problémy s elektronickou kontrolní jednotkou (ECU), konkrétně s přenášením telemetrie z vozu do boxů, což znesnadnilo naprogramování vozu před startem. Po něm se propadl z druhého místa až do druhé poloviny první desítky. "V první části závodu jsme neměli KERS. Na první sadě pneumatik jsme působili těžkopádně a jako tým jsme dnes nebyli tak rychlí, abychom bojovali o vítězství," bilancoval. "Pomalá zastávka způsobená poruchou předního zvedáku mě posunula za Jensona. Na konci jsme něco zachránili, ale dnes to bylo Melbourne a je zklamáním, že jsme z něj nevytěžili víc. Bylo těžké bojovat s těmi, kteří jeli na dvě zastávky."

Šéf týmu Christian Horner sice přiznal, že po vítězné kvalifikaci nejsou dosažené výsledky splněním cíle, ale vzhledem k průběhu závodu se jedná o optimum, kterého mohl tým dosáhnout. "Lotus působil na svých pneumatikách velmi lehce. Kimi dokázal jet na dvě zastávky a vyšlo mu to. Myslím, že my jsme kvůli chladnějším podmínkám s pneumatikami nedosáhli optima. Nicméně s pódiovým umístěním a šestou příčkou to byl velmi pozitivní start šampionátu," shrnul. "Mark se po obtížné první části bez KERS způsobené potížemi s ECU dokázal vrátit do závodu, když se nám podařilo systém restartovat."

Podle Hornera tým opouští Austrálii s vědomím, že má dobré auto, a těší se na vyšší teploty příští týden v Malajsii.

S chladnějším počasím byl naopak spokojen inženýr z Renaultu Thierry Salvi. "Z našeho pohledu to byl hladký závod. Ohledně motoru jsme neměli žádnou obavu. Soustředili jsme se hlavně na spotřebu paliva, kterou jsme museli ohlídat, ale všechno šlo dobře," uvedl.

Doporučujeme

Články odjinud