Podle simulací FIA se počet předjetí zvýšil až o 50 %

Nová pravidla F1 měla usnadnit předjíždění. Reakce jezdců zatím nejsou jednotné. Simulace ukazují, že počet předjetí vzrostl.
Podle simulací FIA se počet předjetí zvýšil až o 50 %

Nová pravidla upravila obě křídla i další části vozu a měla zlepšit předjíždění. Podle Nikolase Tombazise simulace FIA ukázaly, že se tak stalo.

Reakce jezdců jsou po testech a prvních dvou závodech různé. Někteří říkají, že k žádné změně nedošlo, další vidí jedinou změnu v posílení DRS a další si myslí, že se situace opravdu zlepšila.

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Problém je, že v Albert Parku se nikdy moc dobře nepředjíždělo a v Bahrajnu FIA přidala třetí DRS zónu.

„Některé simulace ukázaly nárůst předjíždění o 10%. Samozřejmě za předpokladu podobného vývoje závodu,“ uvedl Tombazis pro časopis FIA Auto ještě před GP Bahrajnu. Současně uvedl, že v Melbourne se předjíždí obecně dost špatně.

„V jiných závodech očekávají stejné simulace výraznější nárůst, možná až o 50%. Je to zpětná vazba, kterou zatím máme. V průběhu sezóny to budeme vědět lépe.“

„V prvním závodě v Austrálii jsme neočekávali zázraky, ale celkově očekáváme z hlediska aerodynamiky krok správným směrem.“

Tombazis také popsal zadní křídlo, které přineslo mnohem větší zisk z využití DRS, jako sázku na jistotu.

Výraznější změny mají přinést změny pravidel v roce 2021. FIA opakovaně říká, že letošní změny neměly ani tak zlepšit situaci, jako spíše zastavit velmi špatný trend.

„Určitě si nemyslím, že jsme dosáhli konečného cíle a nikdy se nemůžeme posadit a říct ‚OK, je to v pořádku‛. Nicméně si myslím, že kdybychom nešli touto cestou, posadili se a psali pravila pro rok 2021, byli bychom v mnohem slabší pozici.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (20) Další článek: Mercedes už tuší, jakým směrem se musí vydat při vývoji auta
20. dubna | Tým Scuderia Praha vyhrál závod ve Spa...
19. dubna | Jenson Button se nezúčastní posledních dvou závodů WEC a to včetně Le Mans. Nahradí ho Vandoorne. Důvody? Rodinné (chce trávit více času se snoubenkou) a výkonnostní, kdy SMP Racing nestačí na toyoty.
18. dubna | Max Verstappen věří, že v polovině sezóny bude moci Red Bull vyhrávat závody.
17. dubna | Ferrari doufá, že Alfa Romeo nasadí co nejdříve novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Tým ji nestihl integrovat do vozu a Giovinazzi pak měl v kvalifikaci stejný problém jako Leclerc v Bahrajnu.

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10