Podle simulací FIA se počet předjetí zvýšil až o 50 %

Nová pravidla F1 měla usnadnit předjíždění. Reakce jezdců zatím nejsou jednotné. Simulace ukazují, že počet předjetí vzrostl.
Podle simulací FIA se počet předjetí zvýšil až o 50 %

Nová pravidla upravila obě křídla i další části vozu a měla zlepšit předjíždění. Podle Nikolase Tombazise simulace FIA ukázaly, že se tak stalo.

Reakce jezdců jsou po testech a prvních dvou závodech různé. Někteří říkají, že k žádné změně nedošlo, další vidí jedinou změnu v posílení DRS a další si myslí, že se situace opravdu zlepšila.

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Podrobně o změnách technických pravidel v sezoně 2019

Problém je, že v Albert Parku se nikdy moc dobře nepředjíždělo a v Bahrajnu FIA přidala třetí DRS zónu.

„Některé simulace ukázaly nárůst předjíždění o 10%. Samozřejmě za předpokladu podobného vývoje závodu,“ uvedl Tombazis pro časopis FIA Auto ještě před GP Bahrajnu. Současně uvedl, že v Melbourne se předjíždí obecně dost špatně.

„V jiných závodech očekávají stejné simulace výraznější nárůst, možná až o 50%. Je to zpětná vazba, kterou zatím máme. V průběhu sezóny to budeme vědět lépe.“

„V prvním závodě v Austrálii jsme neočekávali zázraky, ale celkově očekáváme z hlediska aerodynamiky krok správným směrem.“

Tombazis také popsal zadní křídlo, které přineslo mnohem větší zisk z využití DRS, jako sázku na jistotu.

Výraznější změny mají přinést změny pravidel v roce 2021. FIA opakovaně říká, že letošní změny neměly ani tak zlepšit situaci, jako spíše zastavit velmi špatný trend.

„Určitě si nemyslím, že jsme dosáhli konečného cíle a nikdy se nemůžeme posadit a říct ‚OK, je to v pořádku‛. Nicméně si myslím, že kdybychom nešli touto cestou, posadili se a psali pravila pro rok 2021, byli bychom v mnohem slabší pozici.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Mercedes už tuší, jakým směrem se musí vydat při vývoji auta

13. září | Correa zůstává v umělém spánku
13. září | Během prvních dvou dní testů 18palcových pneumatik odjel Sergej Sirotkin v Renaultu 213 kol.
13. září | Tatiana Calderón se zúčastní jednoho dne testů W Series ve Španělsku. O sedačku bojovat nebude, jen se podělí o zkušenosti.
12. září | Alex Peroni byl propuštěn z nemocnice, kde byl hospitalizován po nehodě v Monze v F3

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10