Podle simulací by měl Albert Park Lotusu E20 vyhovovat

Tým Lotus věří, že je dobře připravený na první závod sezóny. Městská trať v Melbourne je velmi specifická, ale novému enstonskému vozu by měla sedět.
Podle simulací by měl Albert Park Lotusu E20 vyhovovat

"Potřebujete auto s dobrou trakcí," vysvětloval nároky australské tratě Kimi Räikkönen. "A podle všeho z testů má E20 dobrou trakci, takže to nám pomůže. Pomáhá také dobrý nájezd do zatáček a stabilita při brzdění. A i v těchto dvou oblastech se auto chovalo dobře, takže jsme v dobré výchozí pozici."

Pro Lotus samozřejmě není důležité jen jak se bude jeho auto během prvního závodního víkendu chovat, ale tým zajímá především jestli bude stačit na konkurenci předních týmů.

"Bude to první závod, takže nevím, jak na tom budeme ve srovnání s ostatními," zopakoval Fin. "Moji inženýři prováděli simulace a studovali data z testů, takže máme představu o tom, jak by mělo auto fungovat v Albert Parku, ale nebudeme to vědět jistě, dokud nevyjedeme na trať. Je těžké hodnotit, dokud nevyjedeme, ale myslím a doufám, že budeme celkem silní."

Räikkönena čeká první víkend ostré spolupráce s týmem Lotus, doposud se obě strany poznávaly jen během testů, kdy je tlak minimální. "U týmu jsem velmi spokojený," komentoval. "Pořád se učíme, ale všechno jde hladce a nemáme vůbec žádné problémy, takže jsme pro začátek sezóny v dobré pozici."

Během závodního víkendu bude také poprvé skutečně důležité, jak jezdci zvládají všechny ovládací prvky svých vozů. "Pořád jsou to závody a víc věcí zůstalo stejných, než se jich změnilo," namítl Räikkönen. "DRS a KERS jsou jen tlačítka, která musíte mačkat."

"V testech je občas stisknete příliš brzy nebo pozdě, ale moc velkou změnu to neznamená. Zastávky v boxech jsou trochu kratší než dřív, ale moc jiné nejsou, zastavíte auto a pak zase jedete."

A má Räikkönen při svém návratu do formule 1 nějaké konkrétní cíle? "Ne. Uvidíme v prvních závodech, jak na tom jsme, a z toho vyjdeme. Uděláme maximum, co dokážeme a co dokáže vůz," uzavřel.

Další článek: Schumacher se Rosbergovi v kvalifikacích možná už nikdy nevyrovná, míní Brawn

0:37 | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00