Podle Seidla se musíme smířit s tím, že se někdy závodit nedá. Snad jedině pod střechou

Podle Andrease Seidla nebyly na trati podmínky, které by umožňovaly jakékoliv závody.
Foto: Getty Images / Dan Mullan
Podle Seidla se musíme smířit s tím, že se někdy závodit nedá. Snad jedině pod střechou | Foto: Getty Images / Dan Mullan

Ve Velké ceně Belgie 2021 se nezávodilo. Na trati bylo příliš velké množství vody a špatná viditelnost.

Občas se objevují diskuse, zda vozy pro jízdu na mokru „nevylepšit“. Jednou z možností je v případě mokré trati rozvolnit pravidla parc fermé, která výrazně omezují změny v nastavení i výměny dílů za jiné specifikace. 

Andreas Seidl si však myslí, že podmínky, které panovaly v Belgii, závodění jednoduše neumožňovaly. A to zřejmě nejen pro F1. Připomeňme, že Seidl má zkušenosti také z DTM a zejména z WEC, kde vedl projekt Porsche. 

Podle Seidla F1 se musí smířit s tím, že občas budou povětrnostní podmínky takové, že závodit nebude možné.

„Myslím, že se s tím prostě musíme smířit, protože jedinou alternativou, jak stoprocentně zaručit, že se bude moci závodit, je uspořádat závod pod střechou,“ řekl Seidl, kterého cituje Motorsport.com.

„Je potřeba akceptovat, že dokud budeme jezdit na závody, mohou nastat dny jako tento, kdy nebude možné jezdit s jakýmkoli vozem.“

„Především máte problém s aquaplaningem, plus výhled jezdců ve voze, když stříká voda. Nenapadá mě žádné auto, které by vám umožnilo bezpečně závodit v podmínkách, jaké jsme měli.“

Seidl je přesvědčen, že F1 udělala správné rozhodnutí, když se v Belgii nepokoušela tlačit na pilu s řádnými závodními koly. Na druhou stranu si myslí si, že bylo správné pokusit se o restart za safety carem, což nakonec rozhodlo o pořadí a bodech.

„V předchozích dnech jsme viděli, že s osychající tratí se to může poměrně rychle dostat do stavu, kdy se dá skutečně závodit. Když se podívám na poslední restart, viděli jsme v předpovědi počasí totéž, co viděl Michael, že existuje potenciální okno, kdy přestane pršet. A při dvaceti autech, která po trati jezdí, by to mohlo jít docela rychle.“

„Myslím, že to byl záměr, když se zkoušel restart. Ale bohužel počasí nemůžeme ovlivnit a nevyšlo to.“

„Je jasné, že bezpečnost je na prvním místě, a myslím, že v tomto ohledu byla rozhodně učiněna správná rozhodnutí.“

Zamotané jsou i výsledky závodu. Grand Prix Belgie 2021 trvala jen kolo, ale...

Zamotané jsou i výsledky závodu. Grand Prix Belgie 2021 trvala jen kolo, ale...

Podle Seidla nebylo ideální, že výsledky byly vyhlášeny již po třech kolech za safety carem, ale F1 podle něj musela aplikovat pravidla tak, jak jsou.

„Samozřejmě nikdo nechce, aby se závod nakonec odehrál tak, jak se odehrál tady, ale jsou tu pravidla a ta byla uplatněna. Je také jasné, že pro nás to zřejmě bylo výhodné, protože jsme měli auto na čtvrtém místě a těžili jsme z dobrého kvalifikačního výsledku Daniela.“

„A je jasné, že všechny týmy, které z toho neměly prospěch, v závislosti na jejich pozici v šampionátu, teď pláčou a stěžují si. To je součástí povahy F1.“

Další článek: Fraška, která se už nesmí opakovat. Týmy chtějí po Belgii změnu pravidel

20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00