Podle Seidla by se z F1 mohl stát šampionát v kopírování. Chceme to? ptá se

Andreas Seidl z McLarenu si nemyslí, že protest Renaultu vůči Racing Pointu bude slavit úspěch. Podle něj je ale téma širší.
Podle Seidla by se z F1 mohl stát šampionát v kopírování. Chceme to? ptá se

Andreas Seidl v pátek řekl, že by byl „překvapen“, pokud by FIA zjistila, že vůz Racing Pointu je v rozporu s pravidly. Seidl argumentuje tím, že Racing Point od začátku otevřeně říkal, že vůz postavil jako kopii loňského vozu Mercedesu.

Podle Seidla je ale problém trochu komplexnější. „Tento protest je dalším klíčovým prvkem při vyjasňování toho, kam F1 a FIA chtějí, aby se formule 1 v budoucnu dostala,“ uvedl Seidl v Maďarsku.

„Chtějí, aby formule 1 skončila jako šampionát v kopírování? Jako šampionát, kde skončíte se dvěma nebo třemi konstruktéry nebo výrobci? Abychom měli na trati více aut jednoho výrobce nebo konstruktéra?“

FIA zkoumá růžový mercedes. Zlomí Racing Pointu vaz drobná změna pravidel?

FIA zkoumá růžový mercedes. Zlomí Racing Pointu vaz drobná změna pravidel?

„Rozhodně si myslíme, že tohle není ta správná cesta, kterou by měla formule 1 jít a pro nás to není udržitelná cesta.“

„Formule 1 byla vždy soutěží mezi 10 konstruktéry, ve které je konečné auto výsledkem know-how, výkonu, inženýrského výkonu, které jste si během let vybudovali ve svém vlastním týmu.“

„Když například přemýšlíte o sdílení části zavěšení, nejde jen o sdílení dílů nebo o sdílení návrhu. Část zavěšení je výsledkem zkušeností, které si v týmu vytváříte v průběhu let, mnoha let. Každá část vozu formule 1 je součástí celé koncepce auta.“

„Myslím, že naše pozice v tom, co chceme vidět, je jasná. Je důležité získat tato vysvětlení hned teď, abychom se také rozhodli, jak vidíme naši budoucnost jako tým. Je však zřejmé, že chceme být nezávislým týmem s naší vlastní identitou a ano...těšíme se, až uvidíme, jak to dopadne.“

Další článek: V prvním tréninku na GP Maďarska 2020 byl nejrychlejší Hamilton

17:30 | McLaren potvrdil, že Sainze vyřadil problém se zadními brzdami.
10:40 | Alex Albon po včerejší nehodě mění šasi.
9:57 | Za chvíli hlavní závod F2, živě třeba na Sport 1.
27. listopadu | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink Verstappen (1:28.355)
Kvalifikace Hamilton (1:27.264)
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10