Michael Schumacher si v prvním kole polepšil o čtyři místa. Po první zastávce musel čekat na výjezdu z boxové uličky a znovu se propadl na konec pole. Nico Rosberg se po úpravě výsledků posunul na desáté místo.
Tým Mercedes ve Valencii postrádal rychlost. Přesto si původně dvanáctý Nico Rosberg díky penalizacím devíti soupeřů odváží z Velké ceny Evropy jeden bod. Michael Schumacher sice skvěle odstartoval a polepšil si o čtyři místa, ale při první zastávce musel čekat na zhasnutí červeného světla a tím prakticky ztratil šanci bodovat. Dojel šestnáctý, po penalizacích se posunul na místo patnácté. V závěru zajel několikrát nejrychlejší kolo závodu, nakonec ho překonal Jenson Button.
Schumacher ve Valencii startoval poprvé v kariéře. Po závodě volal po objasnění pravidel ohledně výjezdu safety caru. Němec se před svou první zastávkou pohyboval na třetí pozici. V době, kdy byl safety car na trati a většina soupeřů měla již zastávku za sebou, zamířil do boxů, ale při výjezdu musel na výjezdu čekat, než zhasne červené světlo. Mezitím projelo celé závodní pole a sedminásobný mistr světa vyjel na trať až jako sedmnáctý.
"Rádi bychom, aby se objasnila pravidla ohledně safety caru. Když jsem po své první filmové zastávce vyjížděl z boxů, rozsvítilo se červené světlo a zničilo mi závod, který nám jinak mohl nabídnout velmi dobrou příležitost," řekl Němec. "Podle našeho názoru by nemělo červené světlo svítit, když projíždí kolem boxů safety car a závodní pole není ještě seřazené. Nemělo svítit teď. Chvíli svítila zelená a pak najednou znovu červená. To nebylo správné."
Schumacher měl podle svých slov dobrou strategii a je přesvědčen, že nebýt této události, mohl dojet těsně za pódiem.
Nico Rosberg kroužil většinu závodu okolo třináctého místa, nakonec se díky penalizacím posunul na místo desáté. "Měl jsem problémy s přilnavostí a musel jsem šetřit brzdy, které mi úplně odešly. Z každé situace se můžeme poučit a využít zkušenosti později. Musíme zkusit vyřešit naše problémy," bilancoval Němec.
Ross Brawn připomněl, že v době, kdy Schumacher zajížděl do boxů, byl mezi Hamiltonem a Kobajašim rozdíl osmnácti sekund. V takové situaci červené světlo svítit nemělo. Norbert Haug dodal, že i když Schumacher nakonec zamířil do boxů třikrát scházelo mu na bodovanou pozici jen 6,5 sekundy, po úpravě výsledků dokonce jen 4,5 sekundy.