V Turecku měly týmy problém s povrchem. Vloni kvůli nedostatku přilnavosti, letos kvůli větší přilnavosti, než se čekalo. V Austinu může hrát povrch také důležitou roli.
Pirelli přivezlo do Austinu prostřední výběr směsí: C2, C3 a C4. Cestovní omezení kvůli covidu-19 znemožnila inženýrům Pirelli změřit asfaltu, který byl v Austinu položen.
„Přestože týmy mají s Austinem poměrně bohaté zkušenosti, letos je čeká trať, která se oproti roku 2019, kdy jsme zde závodili naposledy, trochu změnila,“ vysvětlil Isola.
„Zhruba 40 % trati bylo obnoveno, ale kvůli omezením z důvodu covidu-19 jsme nemohli vyslat naše pracovníky, aby nový asfalt analyzovali, takže jeho vlastnosti jsou pro všechny otazníkem a konečné dopady na pneumatiky a výkon vozu obecně zjistíme až na místě.“
„Nominace pneumatik byla jako obvykle provedena na základě údajů získaných před závodem, přičemž směsi uprostřed nabídky dobře vyhovovaly okolnostem.“
„Vzhledem k tomu, že boj o titul šampiona je při vstupu do posledních několika závodů sezóny tak vyrovnaný, je jasné, že bude záležet na každém prvku strategie – jak jsme viděli při posledním závodě v Turecku.“
Nedostatek dat je ale jen část problému. Na okruhu nedávno závodila MotoGP a jezdci si stěžovali na nerovnosti.
Michael Masi uvedl, že pořadatelé Velké ceny USA provedli broušení, aby nerovnosti vyhladili, ale teprve páteční úvodní trénink ukáže rozsah zlepšení.