Esteban Ocon si zatím užívá svůj návrat do formule 1. Nový francouzský pilot Renaultu, u kterého nahradil Nica Hülkenberga, po prvním testovacím dopoledni v Barceloně prohlásil, že tolik přítlaku jako u monopostu pro rok 2020 ještě necítil. Ocon navíc věří, že vozy pro sezónu 2020 prolomí traťové rekordy všech okruhů v kalendáři šampionátu.
Třiadvacetiletý Esteban Ocon se vrací do seriálu závodů mistrovství světa vozů formule 1 po roce, který strávil v roli testovacího pilota Mercedesu. Díky tomu má najeto s loňským mistrovským vozem mnoho kilometrů na simulátoru a také na závodní trati, protože s Mercedesem testoval pneumatiky Pirelli na okruhu Paul Ricard.
Po podepsání nové smlouvy u Renaultu si Ocon stihl ještě v loňském roce vyzkoušet i monopost francouzské stáje, a to v rámci posezónních testů na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi. Vůz pro sezónu 2020, tedy Renault R.S.20, Ocon poprvé pilotovat v pondělí během shakedownu a dnes s ním na trati v Barceloně najel první testovací kola. První dojmy jsou zjevně velmi dobré, Ocon si ve vyjádření pro novináře ve Španělsku pochvaloval nevídaně vysokou úroveň přilnavosti a také vyslovil zajímavou predikci – podle Francouze se dočkáme prolomení všech traťových rekordů.
Novináře také zajímalo Francouzovo porovnání loňského Mercedesu W10 s letošním Renaultem. „Vždy existují rozdíly,“ řek Ocon v odpovědi na tyto otázky a dodal: „Ale abych byl upřímný, tak letos máme obrovskou úroveň přilnavosti. Když se nyní podíváme na dosud nejrychlejší čas, tak zjistíme, že již teď jsme překonali nejlepší kolo loňských testů,“ cituje Ocona Autosport.
„Myslím si, že auta se zkrátka rok po roce vyvíjejí. Je těžké to srovnávat, ale řekl bych, že jsem ještě nikdy necítil tolik přilnavosti.“
„Nevím, jestli je to okruhem, ale už po pondělním filmovacím dnu jsem si říkal ‚no páni, tahle nová auta jsou ohromující‘. V některých zatáčkách jsem tady ještě nikdy nejel tak rychle.“
„Je to vážně vzrušující, protože budeme stále zrychlovat. Pravděpodobně v tomto roce pokoříme všechny traťové rekordy.“
Dotazy novinářů směřovaly pochopitelně také na nový Renault R.S.20 pro nadcházející sezónu.
„V tuto chvíli máme dobrý základ. Někdy, když usednete do nového auta, tak objevíte problém, který se poté snažíte vyřešit celou zimu. Žádný takový problém ale aktuálně nemáme,“ uvedl Ocon.
„Vše vypadá zdravě, zatím je ale za námi jen první ráno. Musíme počkat na to, jak si věci během testů vyvinou.“
Podle názoru Estebana Ocona je nutné jezdit už během testů s autem na limitu pro zisk kvalitní zpětné vazby, a to bez ohledu na rizika.
„Stále musíte tlačit na pilu. Probírali jsme toto téma s Cyrilem Abiteboulem a Alainem Prostem. Je nutné tlačit na pilu pro zisk dobrých referencí a také pro zisk relevantních dat. Touto cestou totiž můžete dosáhnout na zlepšení vozu.“
„Pro kompromisy tady není prostor.“
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli