Siru Stirlingu Mossovi připomíná Sebastian Vettel svojí dominancí a vystupováním na veřejnosti Britova bývalého týmového kolegu a pětinásobného mistra světa Juana Manuela Fangiu.
Oproti ostatním si u německého jezdce cenní především jeho
charakteru a také skutečnosti, že jako světový šampión řádně reprezentuje
formuli 1, což se o řadě jeho předchůdců rozhodně říct nedá.
"Vettel je současným Fangiem ve formuli 1. V tom, že
může být tak dobrý, nevidím nic jiného než jeho přirozenou schopnost," řekl
Moss na akci Motorsport Hall of fame. "Má velký smysl pro humor. Je zatraceně
dobrým světovým šampiónem. Vzpomínám si na mnoho lidí, kteří dosáhli této pozice
a nevrátili zpět (sportu) tolik, kolik by měli. On to ale skutečně dělá."
Moss, jenž v F1 závodil v letech 1951 až 1961 a celkem
čtyřikrát skončil v konečném pořadí na druhé příčce, sám dobře ví, jaké to
je, když jezdec nemá dostatečně konkurenceschopný vůz, s nímž nemůže
pomýšlet na vítězství.
"Problémem Jensona a Lewise je to, že stojí proti lepšímu
týmu. Red Bull je velmi dobrý. Mít nejlepší vůz je vždycky výhodou, ale když
dáte nejlepší vůz nejlepšímu pilotovi, pro ostatní to musí být hrozně
frustrující."
"Pamatuji si, když jsem jezdil ve voze, se kterým jsem neměl
naději na vítězství. Když jsem skončil třetí, bylo to fantastické, ale je to opravdu
docela ubíjející," uvědomuje si Moss.
Dvaaosmdesátiletý bývalý závodník byl rovněž dotázán na to,
jak vidí šance Lewise Hamiltona, že se po nepříliš povedené loňské sezoně povede
pilotovi McLarenu vrátit zpět na absolutní vrchol a znovu bojovat o titul. Pokud
si Hamilton své osobní problémy co nejdříve vyřeší, mělo by být podle Brita vše v pořádku. Je totiž nesmírně důležité, aby měl jezdec čistou hlavu a mohl se plně koncentrovat na svoji
práci.
"Problémy mimo závodní trať by ho neměly ovlivňovat, ale
myslím si, že jej ovlivňují. Jedna z věcí, kterou v závodění potřebujete,
je koncentrace. Vím, že kdyby mně něco vzalo koncentraci, bylo by to špatné,
takže jsem na tom pracoval opravdu tvrdě. Obzvláště, když za mého času trvaly
závody tři hodiny," vysvětluje Stirling Moss.