Podle McNishe je favoritem nové sezóny BMW

Start nové sezóny formule E se rychle blíží, první závod se uskuteční v Rijádu již tuto sobotu. Šéf Audi a bývalá hvězda scény sportovních vozů a vytrvalostních závodů Allan McNish před první ePrix považuje za největšího favorita sezóny 2018/2019 značku BMW, jejíž monoposty byly velmi rychlé již během testů.
Podle McNishe je favoritem nové sezóny BMW

I přes špatný start a řadu technických potíží nakonec v minulé sezóně formule E slavila konstruktérský titul značka Audi. Podle šéfa „čtyř kruhů“ ve formuli E a trojnásobného vítěze 24 hodin Le Mans Allana McNishe však bude v nadcházející sezóně platit nové rozložení sil a za nejsilnější konec bude tahat tovární tým BMW, který do formule E vstupuje ve spolupráci se stájí Andretti.

McNishův názor podporují výsledky předsezónních testů ve Valencii. Monoposty BMW byly nejrychlejší v dlouhých závodních simulacích a portugalský pilot bavorské značky Antonio Felix da Costa (na fotografii) zároveň zajel absolutně nejrychlejší čas testů 1:16.977. Pro srovnání, druhý nerychlejší pilot testování ve Valencii a úřadující šampion formule E Jean-Éric Vergne ze stáje Techeetah zaostal na druhém místě o téměř čtyři desetiny sekundy.

Testy formule E: Antonio Felix da Costa byl nejrychlejší s monopostem BMW

Testy formule E: Antonio Felix da Costa byl nejrychlejší s monopostem BMW

„BMW je ten tým, který nyní nejvíce sledujeme a jsou to ti, které budeme stíhat,“ řekl Allan McNish pro motorsport.com.

„Máme obrázek o tom, kdo bude patřit mezi nejrychlejší a u koho budeme očekávat, že bude velmi silný. Mezi tento výběr patří jezdci, kteří se dostali do čela díky spolupráci s BMW.“

Před startem nové sezóny v Saudské Arábii favorizuje osmačtyřicetiletý Skot i tým Techeetah, který byl v posledních dvou letech zákaznickou stájí Renaultu. To se ale nyní změnilo, protože Techeetah „povýšil“ na tovární tým luxusní divize Citroenu DS Automobiles. Tým tak nově nese označení DS Techeetah.

„DS Techeetah je dobrý. Co se týče závodního tempa, tak jsme na tom velmi podobně,“ porovnal McNish výkonnost Techeetahu s rychlostí Audi.

Galerie: Massa, Wehrlein a další piloti testovali formule E ve Valencii

Galerie: Massa, Wehrlein a další piloti testovali formule E ve Valencii

Audi bude v sezóně 2018/2019 dodávat pohonné jednotky novému zákaznickému týmu, kterým se stal Virgin Racing. Rychlost fialových monopostů bývalé tovární stáje DS Automobiles před první závodem s vozy druhé generace příjemně překvapila i McNishe.

„Virgin se s novým vozem sžil lépe, než jsem očekával. Je to velmi komplexní záležitost a oni pracují s úplně novým systémem. Rád bych si myslel, že brzy budou mít rychlost jako čelo.“

Audi jen mlží, zní z tábora BMW

Na slova Allana McNishe o BMW, které je podle bývalého skotského pilota velkým favoritem nové sezóny, s patřičným odstupem zareagoval šéf závodního oddělení mnichovské značky Jens Marquardt, podle kterého chce Audi jen „rozptýlit své soupeře“.

„Testy ve Valencii byly velmi slibné. Každý ovšem dobře ví, že k výsledkům testů se musí přistupovat opatrně. Naše vozy jsou ale spolehlivé, což je velmi důležité,“ řekl Marquardt v reakci na McNishovi výroky pro motorsport.com.

„Další důležitou věcí bylo to, že jsme neustále dokázali držet krok se špičkou. Do série ale musíme vstoupit s respektem, protože se jedná o nejvyšší úroveň motorsportu.“

„Allan McNish minulý týden řekl, že jsme favority nové sezóny. Díky, ale on chtěl pouze rozptýlit soupeře. Faktem je to, že tempo budou na čele udávat vozy Audi a Techeetah,“ myslí si Marquardt.

Diskuze (13) Další článek: Racing Point je finančně stabilní, chce ale šetřit co nejvíc
18:00 | Dobrá zpráva: F1 bude vysílat živě první předsezónní testy. Špatná zpráva: V rámci F1TV, která není v ČR dostupná.
15:33 | Takhle si McLaren představuje F1 budoucnosti odkaz
22. ledna | Zdá se, že Ticktum má smůlu. Účastní se zimní asijské F3, ale body za super licenci podle Autosportu nedostane. FIA totiž požaduje, aby měla série alespoň 5 závodů a tato má jen 3.
22. ledna | Kuan-jü Čou bude vedle závodění ve F2 pracovat jako vývojový jezdec Renaultu. Čínský závodním prošel Jezdeckou akademií Ferrari.