Podle McLarenu bude v Istanbulu klíčová zatáčka číslo osm

Klíčový bude stav pneumatik a vyvážení brzd.

Po nevydařené Velké ceně Monaka se stáj Vodafone McLaren Mercedes připravuje na další pokračování letošního šampionátu, Velkou cenu Turecka.

"Rád závodím v Turecku," říká obhájce titulu Lewis Hamilton, přestože v Istanbul Parku během své kariéry ve formuli 1 dosud nezvítězil. "Musíte si tu dávat pozor na pneumatiky. Když příliš tlačíte, především v zatáčce osm, dostávají dost zabrat. Je třeba najít perfektní vyvážení a v závodě to moc nepřehánět."

Angličanovi se také líbí, že se jedná o nový okruh, který má prvky tradičních tratí. Připomíná však, že se jezdí proti směru hodinových ručiček, což zatěžuje krk zejména z levé strany. "Než jdete do auta, musíte se ujistit, že jste si dostatečně procvičili levou stranu krčních svalů," zdůrazňuje aktuálně devátý jezdec celkové klasifikace.

O jedinečnosti zatáčky číslo osm a důrazu na stav pneumatik mluví také jeho týmový kolega Heikki Kovalainen, který zatím bodoval pouze pátým místem v Číně a celkově je až třináctý. "Je to skvělý pocit, když ji projíždíte ve správné stopě. Musíte však dávat pozor především na přední pneumatiky," připomíná. "Nejlepší místo na předjíždění je tu v zatáčce dvanáct, která je na konci zadní rovinky. Doufejme, že s KERS uvidíme vzrušující závody."

Podle šéfa týmu Martina Whitmarshe je na tomto okruhu třeba najít správné vyvážení. Jedná se o kompromis mezi rychlými a pomalejšími zatáčkami, vnitřní částí a dlouhými rovinkami. Okruh je podle něj také díky různorodým zatáčkám výzvou pro jezdce. Strategie se bude odvíjet podle již jezdci zmiňované zatáčky osm. "Víme, že charakteristika tratě nám sedí méně než Monako, ale stále se zlepšujeme. Máme nějaké menší novinky na MP4-24 a těšíme se na další konfontaci s našimi rivaly," mobilizuje Whitmarsh.

Na jeho slova navázal viceprezident Mercedes-Benz Motorsport Norbert Haug, podle kterého je zatáčka číslo osm nejrychlejší v celém kalendáři. "Pro pomalé zatáčky je ale potřeba dobrá stabilita brzd a trakce," vysvětluje Němec a dodává, že na této trati by měl opět výrazně pomoci KERS.

Doporučujeme

Články odjinud