Podle Marchionneho se Ferrari potřebuje účastnit Formule E

Ředitel Ferrari Sergio Marchionne již po několikáté zdůraznil, že značka z Maranella musí v blízké budoucnosti vstoupit do Formule E. Podle Marchionneho Ferrari účast v sérii elektrických monopostů potřebuje.
Podle Marchionneho se Ferrari potřebuje účastnit Formule E

Ferrari bylo s případnou účastí ve Formuli E poprvé spojováno již loni v listopadu. Podle Marchionneho posledních vyjádření však lze počítat až s pozdějším vstupem italské značky do tohoto šampionátu v návaznosti na případné další v budoucnu angažované automobilky.

„Musíme vstoupit do Formule E, protože elektrifikace postupnou cestou hybridních pohonů se brzy stane součástí naší budoucnosti. Hybridní pohony jsou pro nás klíčové. Nepopíráme, že současné regulace nás dostávají pod tlak, ale existují i jiné cesty k dosažení našich cílů,“ řekl Marchionne pro oficiální magazín FIA Auto.

„Výzvou je pro nás netěžit z hybridního pohonu jen v oblasti emisí, ale i výkonu. Již se nám podařilo vyvinout hybridní superauto La Ferrari a na nových modelech Ferrari v budoucnu využijeme i další nové technologie, které se budou týkat elektrifikace,“ doplnil Sergio Marchionne ve svém vyjádření.

V tuto chvíli je nepravděpodobné, že by Ferrari jako tovární tým plně vstoupilo do Formule E dříve než v roce 2022, nicméně je možné, že by se v sérii elektrických monopostů do té doby objevilo ve spolupráci s nějakou koncernovou značkou. Nejpravděpodobnější variantou by v tomto směru mohl být vstup Ferrari do šampionátu prostřednictvím značky FIAT, která nedávno představila elektrickou verzi modelu 500.

Vstup Ferrari do Formule E by mohl proběhnout ve spolupráci s ruskou společností Kaspersky. Ta stáj z Maranella finančně podporuje již ve formuli 1 nebo Blancpain GT Series a je známá svým zájmem o závody elektrických monopostů. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (21) Další článek: Hülkenberg přirovnává zázemí Renaultu k Porsche
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10