Williams
Vozy stáje z Grove potvrzují svoji dobrou výkonnost také v ulicích monackého knížectví. V měřených trénincích patřil Pastor Maldonado k nejrychlejším jezdcům. Naději na další povedený kvalifikační výsledek ale pokazila penalizace, jež venezuelskému pilotovi udělili sportovní komisaři za to, že v dopoledním tréninku způsobil kolizi mezi ním a Sergiem Pérezem poté, co jej Mexičan pouštěl v nájezdu do tunelu před sebe. Komisaři tento incident vyhodnotili jako záměrný ze strany pilota Williamsu a udělili mu penalizaci v podobě ztráty deseti míst na startu Velké ceny Monaka.
"Dnes bylo všechno velmi vyrovnané. Měli jsme rychlost a vypadali jsme dobře, mohli jsme bojovat o první pětku. Pak jsem se ale v kole, které mohlo být mé nejlepší, dostal do provozu. Mé druhé kolo v Q3 bylo trochu pomalejší a ztratil jsem trochu přilnavosti. S penalizací to bude zítra obtížné. Já ale udělám, co bude v mých silách, a uvidíme," nechal se slyšet Pastor Maldonado, který nakonec odstartuje až jako poslední.
Bruno Senna se na rozdíl od svého týmového kolegy do poslední části kvalifikace neprobojoval. Odstartuje z místa třináctého.
"Kvalifikací jsem zklamaný. Vůz na dobrý čas měl, ale já jsem až moc tlačil na pilu a čas se nedoatvil. Jsem frustrovaný, ale vím, že máme silné auto, takže teď jen musíme čekat a uvidíme, co budeme moci zítra udělat. Nikdy nevíte, co se může v Monaku stát, ale vždycky je to jednodušší, když jste výše na startovním roštu," doplnil Brazilec.
AKTUALIZACE: Williams se rozhodl na voze Pastora Maldonada vyměnit převodovku, čímž porušil pravidla, a venezuelský závodník tak obdržel další penalizaci, tentokrát v podobě ztráty pěti míst. Na místo původní devatenácté příčky, tak do VC Monaka vyjede až ze samého chvostu startovního pole.
Force India
Nico Hülkenberg a Paul di Resta předvedli své obvyklé kvalifikační výkony a do Velké ceny Monaka odstartují po Maldonadově penalizaci z desátého, respektive čtrnáctého místa. Zatímco německý závodník byl dosaženým výsledkem potěšen, týmový kolega di Resta byl přesvědčen, že změny, které jeho inženýři na voze provedli, byly krokem zpět a stály ho lepší umístění.
"Jak v Q1, tak i v Q2 jsem zajel celkem dobrá kola - dařilo se mi vyhýbat se provozu na trati. Mé rychlé kolo v Q2 bylo celkem čisté, takže si nemyslím, že jsem mohl zajet lepší čas. Ve skutečnosti jsem v Q1 a Q2 zajel identické časy. Takže jsem celkem šťastný s tím, odkud startuju, a doufám, že zítra získáme nějaké body," pochvaloval si Nico Hülkenberg.
"Během druhého volného tréninku ve čtvrtek jsem byl celkem spokojen s vyvážením vozu, bohužel se nám to nepodařilo přenést do kvalifikace. Na voze jsme toho moc nezměnili, ale pral jsem se se zadní částí vozu a také s trakcí," postěžoval si Skot.
Sauber
Ani jeden z jezdců Sauberu nedokázal navázat na slibné výkony z volných tréninků. Kamuje Kobajašiho dělily od postupu mezi nejlepších deset dvě desetiny vteřiny. Japonec se musí nakonec spokojit s jedenáctou pozicí.
"Se super měkkou směsí máte pouze jeden pokus na to, abyste zajeli dobrý čas. V Q2 jsem se dokázal zlepšit, ale bohužel ne dostatečně na to, abych mohl startovat v Q3. Nicméně, vůz byl dobrý a bude dobrý i v závodě, takže si myslím, že se zítra můžeme zlepšit. Hodně to bude také záležet na naší strategii a také, jestli budeme mít štěstí na výjezd safety caru, který zde vždycky vyjíždí," usoudil Kobajaši.
Sergio Pérez musel z kvalifikace předčasně odstoupit již v Q1, neboť havaroval v šikaně u plaveckého bazénu. Do závodu odstartuje z předposledního místa.
"Jsem zklamaný, protože jsem cítil, že tu můžu bojovat o velmi dobré pozice. Stále analyzujeme, jestli byla na voze nějaká závada. Byl jsem v prvním kole, takže jsem hodně tlačil na pilu. Vjel jsem do tunelu a trpěl tam nedotáčivostí. Poté jsem projel zatáčkami třináct a čtrnáct. Zatáčka třináct byla celkem v pohodě, ale ve čtrnácté jsem jel rovně a nepodařilo se mi přinutit vůz zatočit," vysvětlil mexický závodník.
Toro Rosso
Pro oba vozy týmu Toro Rosso skončila sobotní kvalifikace v její prostřední části. Zatímco Daniel Ricciardo nedokázal podle svých slov poskládat dohromady ideální kolo, Jean-Eric Vergne chyboval při brzdění do šikany za tunelem a vzhledem k poškození svého monopostu musel předčasně odstoupit.
"Se svou jízdou jsem byl celkem spokojen, ale nepodařilo se mi poskládat všechny své nejlepší časy z jednotlivých sektorů do jednoho kola. Udělal jsem několik chyb. Kdyby se mi podařilo zajet perfektní kolo, možná by mi to přineslo několik desetin. Nebyl jsem ale dostatečně rychlý na to, abych skončil o něco výše. Předjíždět je zde těžké, ale zítra uděláme, co bude v našich silách," slíbil na startu patnáctý Ricciardo.
"Myslím si, že na výjezdu z tunelu jsem začal brzdit na nějakém hrbolu. Narazil jsem do vnější zdi, poškodil jsem si nos a také pravé zadní zavěšení, což je to, proč jsem nemohl pokračovat, i když jsem se dokázal pozvolna vrátit do boxů. Až do tohoto incidentu se mi zde jezdilo dobře, takže stále doufám, že budu mít zítra dobrý závod," poznamenal jeden z nováčků letošní sezony. Francouzovi bude na startu Velké ceny Monaka patřit šestnáctá příčka.
"Co se týče kvalifikačního incidentu Jeana-Erica, je velmi těžké z něho vinit našeho jezdce: je to poprvé, co zde jezdí ve voze F1, a za celý víkend neudělal jedinou chybu. Když jedete naplno a snažíte se najít limit, dříve či později se takováto věc přihodí," dodal šéfinženýr italské stáje Laurent Mekies.