Podle Lorenza je řízení vozu F1 jednoduché

Šampion MotoGP Jorge Lorenzo se v říjnu projel v Silverstonu ve voze Mercedesu W05.
Podle Lorenza je řízení vozu F1 jednoduché

Lorenzo v rozhovoru pro Motorsport.com ocenil velkou přilnavost v zatáčkách a také bezpečnost vozů formule 1  – zejména ve srovnání s jízdou v MotoGP. Složité jsou podle něj současné volanty ve formuli 1 a také udržení konzistence po delší dobu.

Lorenza neposadili do vozu formule 1 rovnou. V rámci přípravy si třeba vyzkoušel starší vůz F2 a absolvoval také „školení“ na simulátoru Mercedesu.

„Očekával jsem, že řízení bude mnohem těžší,“ uvedl Lorenzo. „Dva dny předtím jsem v Snettertonu zkoušel vůz F2 a byl velmi těžce řiditelný. Motor byl velmi nervózní a volant byl velmi těžký.“

„Ale když sem zkoušel simulátor v továrně Mercedesu, bylo to něco jako ‘wow, to je mnohem jednodušší, ale možná je simulátor příliš snadný a realita bude mnohem těžší’. Ale ne, nebyla.“

Lorenzo byl prý velmi spokojený nejen s výkonem a volantem ale také s chováním vozu v zatáčkách. Díky přilnavosti prý bylo snadné jet rychle.

Lorenza se zeptali, zda musí mít větší odvahu jezdci MotoGP nebo F1.  Samozřejmě odpověděl, že jezdci MotoGP a to kvůli bezpečnosti – potažmo pádům.

Co je na F1 podle něj složité? „Myslím, že je poměrně snadné být rychlý v jednom kole s novými pneumatikami. Nejtěžší je jet hodinu a půl na stejné úrovni, stejným tempem, se starými pneumatikami, když už auto nemá stejný grip.“

Problémem jsou prý také složité volanty. „Jo, to je jedna z nejtěžších věcí, protože v MotoGP máme jen dva přepínače – jeden pro kontrolu trakce a druhý pro motorové brzdy. Ale ve formuli 1 máte 30 nebo 40 tlačítek. Já použil jen dvě nebo tři, ale vědět, jak používat zbytek v dlouhém závodě je jednou z nejsložitějších věcí ve srovnání s dobou před 30 nebo 40 lety. Myslím, že tohle je nejtěžší věc pro jezdce formule 1 ve srovnání s minulostí.“

Podle Lorenza by to opačně fungovalo mnohem hůře. Jezdec F1 by si prý na motorku v MotoGP nezvykl tak rychle.

Španěl by neodmítl možnost si vůz F1 vyzkoušet v budoucnu znovu. „Kdybych měl další příležitost, určitě bych ji přijal – pokud budu mít čas. Určitě bych si to chtěl zopakovat. Uvidíme v budoucnu. Chtěl bych si vyzkoušet jinou trať.“

Diskuze (15) Další článek: Hra F1 2016 poprvé také pro mobily a tablety
12:35 | Gasly mění kompletně celou pohonnou jednotku. Odstartuje z konce startovního pole
20:45 | Ferrari věnovalo zisk pole position Marchionnemu..
21. července | Možnost deště: FP3: 40 %, Kvalifikace: 60 %
21. července | McLaren porušil večerku. Pracoval na voze i v období mezi 1:00 a 9:00, kdy je to zakázané. Týmy ale mají dvě výjimky za rok. Tohle byla pro McLaren letos první.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink Leclerc (1:34.577, mokro)
Kvalifikace Vettel (1:11.212)
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10