Podle lékařů hrozí jezdcům kvůli poskakování poškození mozku. Musíme to řešit, apeluje Wolff

V paddocku stále probíhají diskuse o změně pravidel pro příští rok.
Podle lékařů hrozí jezdcům kvůli poskakování poškození mozku. Musíme to řešit, apeluje Wolff

Další dějství se odehraje hned po letní přestávce. Od Spa bude zavedena technická směrnice, která kromě flexibility podlahy řeší i poskakování.

Týmy ale mnohem více znepokojují chystané změny pravidel pro příští rok. FIA je chce protlačit jako otázku bezpečnosti, s čímž řada týmů nesouhlasí. Mimo jiné je ve hře zvýšení okrajů podlahy o 25 mm. Diskutuje se o kompromisu, který by přinesl menší změny. Pokud ho bude FIA ignorovat, může v krajním případě vše skončit právní bitvou.

Mercedes je jedním ze zastánců změn. Podle soupeřů z toho důvodu, že mu změny vyhovují. Toto Wolff to popírá.

„Všude se mluví o lobbování jedním nebo druhým směrem, ale o co jde především? FIA zadala lékařskou práci týkající se poskakování. Shrnutí lékařů zní, že frekvence 1 až 2 Hz, trvající několik minut, může vést k poškození mozku. My máme 6 až 7 Hz po dobu několika hodin. Odpověď je velmi jednoduchá – FIA s tím musí něco udělat.“

„Stále jsem zásadně přesvědčen, že pro FIA a pro nás není jiná možnost, než něco udělat.“

„Argumentem je, že jsme v posledních několika závodech neměli žádné poskakování, ale to se nepočítá, protože Silverstone, Paul Ricard a Rakousko nejsou zrovna tratě, na kterých bychom poskakovali.“

Už ve Spa bude FIA hlídat poskakování pomoc aerodynamické oscilační metriky (AOM). Někteří si myslí, že je to dostatečné opatření a poskakování s bezpečností nesouvisí.

„Myslím, že musíme být velmi opatrní, když mluvíme o bezpečnostních důvodech,“ uvedl sportovní šéf Ferrari Laurent Mekies.

„Když jsme se to všichni v této místnosti (na tiskové konferenci) řešili naposledy, bylo to kvůli svatozáři a podobným věcem.“

„Je několik důležitých témat, o kterých bychom měli v budoucnu diskutovat – třeba ochranný oblouk (reakce na nehodu Čoua, pozn. redakce). Myslím, že je potřeba to oddělit od diskusí, které vedeme s týmy, s FIA, o tom, jak zlepšit situaci ohledně poskakování. V tomto kontextu odvádí technická směrnice dobrou práci.“

Další článek: 94 hodin Fernanda Alonsa. Od „pravděpodobně zůstanu“ po podpis s Astonem Martin

Témata článku: ,