V paddocku stále probíhají diskuse o změně pravidel pro příští rok.
Další dějství se odehraje hned po letní přestávce. Od Spa bude zavedena technická směrnice, která kromě flexibility podlahy řeší i poskakování.
Týmy ale mnohem více znepokojují chystané změny pravidel pro příští rok. FIA je chce protlačit jako otázku bezpečnosti, s čímž řada týmů nesouhlasí. Mimo jiné je ve hře zvýšení okrajů podlahy o 25 mm. Diskutuje se o kompromisu, který by přinesl menší změny. Pokud ho bude FIA ignorovat, může v krajním případě vše skončit právní bitvou.
Mercedes je jedním ze zastánců změn. Podle soupeřů z toho důvodu, že mu změny vyhovují. Toto Wolff to popírá.
„Všude se mluví o lobbování jedním nebo druhým směrem, ale o co jde především? FIA zadala lékařskou práci týkající se poskakování. Shrnutí lékařů zní, že frekvence 1 až 2 Hz, trvající několik minut, může vést k poškození mozku. My máme 6 až 7 Hz po dobu několika hodin. Odpověď je velmi jednoduchá – FIA s tím musí něco udělat.“
„Stále jsem zásadně přesvědčen, že pro FIA a pro nás není jiná možnost, než něco udělat.“
„Argumentem je, že jsme v posledních několika závodech neměli žádné poskakování, ale to se nepočítá, protože Silverstone, Paul Ricard a Rakousko nejsou zrovna tratě, na kterých bychom poskakovali.“
Už ve Spa bude FIA hlídat poskakování pomoc aerodynamické oscilační metriky (AOM). Někteří si myslí, že je to dostatečné opatření a poskakování s bezpečností nesouvisí.
„Myslím, že musíme být velmi opatrní, když mluvíme o bezpečnostních důvodech,“ uvedl sportovní šéf Ferrari Laurent Mekies.
„Když jsme se to všichni v této místnosti (na tiskové konferenci) řešili naposledy, bylo to kvůli svatozáři a podobným věcem.“
„Je několik důležitých témat, o kterých bychom měli v budoucnu diskutovat – třeba ochranný oblouk (reakce na nehodu Čoua, pozn. redakce). Myslím, že je potřeba to oddělit od diskusí, které vedeme s týmy, s FIA, o tom, jak zlepšit situaci ohledně poskakování. V tomto kontextu odvádí technická směrnice dobrou práci.“