Podle Laudy může za Hamiltonovo vypadnutí špatné nastavení vozu

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda řekl, že za vypadnutím Lewise Hamiltona ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Monaka byly problémy s nastavením vozu.
Podle Laudy může za Hamiltonovo vypadnutí špatné nastavení vozu

Hamilton se bez problémů dostal do Q2, tam však měl velké problémy zajet dobré kolo, a nakonec obsadil až 14. místo. Jeho týmový kolega Valtteri Bottas naopak postoupil až do boje o pole position, kde na nejrychlejšího Kimiho Räikkönena ztratil pouze 45 tisícin a obsadil třetí příčku.

„Nemohli jsme na Lewisův vůz dát správné nastavení, proto měl katastrofální kvalifikaci,“ řekl v rozhovoru pro Sky Sports Lauda. „Bottasovo auto bylo lepší, velmi blízko druhému místu. S ním jsme spokojeni, s Lewisem vůbec ne.“

„Musíme to zanalyzovat a pořádně zkontrolovat, jaký je mezi oběma vozy rozdíl a proč celé nastavení fungovalo na jednom voze, ale na tom druhém nikoliv.“

Bad day - and unlucky P13 on the grid #MonacoGP #F1 #Formula1 #LewisHamilton

Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1),

Hamilton měl problém v průběhu celé druhé části kvalifikace. Svým prvním pokusem si nedokázal zajistit postavení v nejlepší desítce, při návratu do boxů si pak stěžoval na nedostatek přilnavosti.

Ani v prvním kole své druhé jízdy v Q2 se nedokázal zlepšit, když to pak už vypadalo na zlepšení v závěrečném pokusu, přišla nehoda Stoffela Vandoorna v sekci u bazénu, kvůli které byly vyvěšeny žluté vlajky a Hamilton musel zpomalit.

Na dotaz Sky Sports, jak by vypadala kvalifikace, kdyby Vandoorne neboural, Hamilton odpověděl: „Myslím, že bych se trápil. To kolo by mě možná posunulo do top 10, pak bych měl ale problém být s tou rychlostí, co jsem měl, mezi nejlepšími pěti.“

„Je ale skvělé vidět, že Valtteri dokázal z vozu získat tu výkonnost. Ukazuje to, že tu nejsme tak hrozní. Musíme jen přijít na to, proč jsem nemohl být vpředu s ním.“

Hamilton je frustrovaný, Bottas ve druhé řadě

Hamilton je frustrovaný, Bottas ve druhé řadě

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (38) Další článek: Ferrari v Monaku zaplní kompletně první řadu na roštu
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10