Japonec vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek v F1. Poté, co jej v kvalifikaci postihly technické potíže, si spravil chuť v nedělním závodě a dojel v nejlepší pětce. Spokojen může být i desátý Nico Hülkenberg.
Sauber
Skvělým výkonem se na katalánském okruhu blýskl Kamuj
Kobajaši. Ten si po startu z devátého místa o čtyři příčky polepšil a pod
šachovnicovou vlajkou projel jako pátý. "Tým odvedl opravdu skvělou práci.
Úpravy na našem voze fungovaly velmi dobře. Závodní rychlost byla ve srovnání s posledním
závodem velkým zlepšením. Naprosto věřím v to, že jsem dnes mohl dokončit
na pódiu, kdybych neměl takovou smůlu ve včerejší kvalifikaci. Když startujete
devátí, můžete být spokojení s tím, že skončíte pátí, ale vůz má v sobě
více potenciálu. Předjíždění nebylo jednoduché. Ani s pomocí DRS jsem na
rovinkách nemohl předjíždět, protože jsem nebyl dostatečně blízko. Takže jsem
musel riskovat a dělat tak v zatáčkách. V posledním stintu jsem si docela
poničil pneumatiky," nechal se slyšet Japonec. K dobrému výsledku měl po
včerejšku dobře nakročeno i Sergio Pérez, jenž startoval ze třetí řady. V první
zatáčce si ale po souboji s Grosjeanem propíchl pneumatiku a propadl se až
na samý chvost pole. V devětadvacátém kole jej pak definitivně ze závodu
vyřadily technické potíže. "Na startu jsme měli obrovskou smůlu," posteskl si
Pérez. "V zatáčce jedna se mi podařilo předjet Romaina, poté do mě ale narazil
a já jsem musel v prvním kole zajet do boxů. Z konce pole jsme se už
nemohli vrátit zpět a poté jsem musel odstoupit, protože jsem měl problém s řazením,"
vysvětlil.
Force India
Druhým pilotem z týmů ze středu pole, který dosáhl ve
Velké ceně Španělska na bodované pozice, byl jezdec indické stáje Nico
Hülkenberg. Ten vytěžil zejména z dobré strategie. "Dnes to byl psychicky
velmi náročný závod a nebyla tam žádná chvíle, kdy jsem si mohl odpočinout,
protože celou druhou půlku závodu jsem měl ve zpětných zrcátkách Marka. Byla to
skvělá bitva, spousta tlaku, ale naštěstí jsem byl schopný ho udržet za mnou,
což nebylo s DRS na hlavní rovince vůbec snadné," popsal Hülkenberg.
Zklamán s průběhem pátého klání letošní sezony byl naopak Paul di Resta,
který se velmi trápil na tvrdších pneumatikách. "Na začátku vypadal můj závod
slibně. Ale jak se věci vyvinuly, ztratil jsem pozici na trati, takže si
myslím, že potřebujeme zanalyzovat to, proč se náš výkon na tvrdých
pneumatikách nesetkal s našimi očekáváními a proč přesně jsme ztratili.
Mojí hlavní bitvou v druhé půli závodu byla ta s (jezdci) Toro Rosso. Ti
ale byli na měkkých pneumatikách, zatímco já na tvrdých. Bylo obtížné udržet je
za mnou," zalitoval v cíli čtrnáctý Paul di Resta.
Toro Rosso
"Měl jsem opravdu dobrý start. Během pár kol jsem se posunul
na desáté místo. Rozhodli jsme se zajet do boxů dříve a pokusit se tak dostat
před několik dalších jezdců. Do boxů jsem zajížděl v desátém kole z osmého
místa. Poté jsem ale trochu uvízl za di Restou," řekl sklesle Jean-Eric Vergne. Francouz se následně pokusil
před pilota Force Indie dostat ještě během druhých zastávek v boxech, ale
nevyšlo to. Nakonec se musel spokojit s celkovým dvanáctým místem. Přesto
dokázal porazit svého týmového kolegu Daniela Ricciarda. Tomu se start příliš nepovedl. Dobře zvolená strategie jej vrátila do hry o
body, nicméně v posledním úseku závodu Ricciardův vůz postrádal rychlost a
výsledkem byla konečná třináctá příčka. "Byly tam v závodě nějaké chvíle,
kdy naše tempo bylo docela silné, ale v posledním stintu na nových
primárních pneumatikách jsme takový výkon jako v předcházejícím stintu
neměli," dodal australský jezdec.