Podle Kobajašiho má Sauber na stupně vítězů

Japonec vyrovnal svůj dosavadní nejlepší výsledek v F1. Poté, co jej v kvalifikaci postihly technické potíže, si spravil chuť v nedělním závodě a dojel v nejlepší pětce. Spokojen může být i desátý Nico Hülkenberg.
Podle Kobajašiho má Sauber na stupně vítězů

Sauber

Skvělým výkonem se na katalánském okruhu blýskl Kamuj Kobajaši. Ten si po startu z devátého místa o čtyři příčky polepšil a pod šachovnicovou vlajkou projel jako pátý. "Tým odvedl opravdu skvělou práci. Úpravy na našem voze fungovaly velmi dobře. Závodní rychlost byla ve srovnání s posledním závodem velkým zlepšením. Naprosto věřím v to, že jsem dnes mohl dokončit na pódiu, kdybych neměl takovou smůlu ve včerejší kvalifikaci. Když startujete devátí, můžete být spokojení s tím, že skončíte pátí, ale vůz má v sobě více potenciálu. Předjíždění nebylo jednoduché. Ani s pomocí DRS jsem na rovinkách nemohl předjíždět, protože jsem nebyl dostatečně blízko. Takže jsem musel riskovat a dělat tak v zatáčkách. V posledním stintu jsem si docela poničil pneumatiky," nechal se slyšet Japonec. K dobrému výsledku měl po včerejšku dobře nakročeno i Sergio Pérez, jenž startoval ze třetí řady. V první zatáčce si ale po souboji s Grosjeanem propíchl pneumatiku a propadl se až na samý chvost pole. V devětadvacátém kole jej pak definitivně ze závodu vyřadily technické potíže. "Na startu jsme měli obrovskou smůlu," posteskl si Pérez. "V zatáčce jedna se mi podařilo předjet Romaina, poté do mě ale narazil a já jsem musel v prvním kole zajet do boxů. Z konce pole jsme se už nemohli vrátit zpět a poté jsem musel odstoupit, protože jsem měl problém s řazením," vysvětlil.

Force India

Druhým pilotem z týmů ze středu pole, který dosáhl ve Velké ceně Španělska na bodované pozice, byl jezdec indické stáje Nico Hülkenberg. Ten vytěžil zejména z dobré strategie. "Dnes to byl psychicky velmi náročný závod a nebyla tam žádná chvíle, kdy jsem si mohl odpočinout, protože celou druhou půlku závodu jsem měl ve zpětných zrcátkách Marka. Byla to skvělá bitva, spousta tlaku, ale naštěstí jsem byl schopný ho udržet za mnou, což nebylo s DRS na hlavní rovince vůbec snadné," popsal Hülkenberg. Zklamán s průběhem pátého klání letošní sezony byl naopak Paul di Resta, který se velmi trápil na tvrdších pneumatikách. "Na začátku vypadal můj závod slibně. Ale jak se věci vyvinuly, ztratil jsem pozici na trati, takže si myslím, že potřebujeme zanalyzovat to, proč se náš výkon na tvrdých pneumatikách nesetkal s našimi očekáváními a proč přesně jsme ztratili. Mojí hlavní bitvou v druhé půli závodu byla ta s (jezdci) Toro Rosso. Ti ale byli na měkkých pneumatikách, zatímco já na tvrdých. Bylo obtížné udržet je za mnou," zalitoval v cíli čtrnáctý Paul di Resta.

Toro Rosso

"Měl jsem opravdu dobrý start. Během pár kol jsem se posunul na desáté místo. Rozhodli jsme se zajet do boxů dříve a pokusit se tak dostat před několik dalších jezdců. Do boxů jsem zajížděl v desátém kole z osmého místa. Poté jsem ale trochu uvízl za di Restou," řekl sklesle Jean-Eric Vergne. Francouz se následně pokusil před pilota Force Indie dostat ještě během druhých zastávek v boxech, ale nevyšlo to. Nakonec se musel spokojit s celkovým dvanáctým místem. Přesto dokázal porazit svého týmového kolegu Daniela Ricciarda. Tomu se start příliš nepovedl. Dobře zvolená strategie jej vrátila do hry o body, nicméně v posledním úseku závodu Ricciardův vůz postrádal rychlost a výsledkem byla konečná třináctá příčka. "Byly tam v závodě nějaké chvíle, kdy naše tempo bylo docela silné, ale v posledním stintu na nových primárních pneumatikách jsme takový výkon jako v předcházejícím stintu neměli," dodal australský jezdec.     

Další článek: Hamilton dnes kritikům zavřel ústa, Button se trápil

17:06 | Zandvoort by prý raději letošní závod zrušil a soustředil se na příští rok, než aby se jelo před prázdnými tribunami.
11:18 | Mistr světa z roku 1997 a současný glosátor dění ve světě motorsportu Jacques Villeneuve dnes slaví 49 let.
7. dubna | Tak ne zřejmě ale už určitě..
7. dubna | Formule 1 zřejmě prodlouží "letní přestávku", která běží nyní (uzavření továren) z 21 dnů za 35 dnů.