Max Verstappen v roce 2019 ukončil čekání Hondy na pódiové umístění v hybridní éře „královny motorsportu“. Podle šéfa japonské automobilky pro formuli 1 lze vztah rychlého Nizozemce s Hondou připodobnit ke vztahu, který měl s Hondou mladý Ayrton Senna.
Verstappen se svým monopostem Red Bull a s pohonnou jednotkou Honda v jeho útrobách zakončil sezónu 2019 na třetím místě v šampionátu, kde byl poražen pouze oběma piloty dominantního Mercedesu.
V jednadvaceti velkých cenách získal nizozemský pilot pro Hondu celkem devět pódiových umístění. Verstappenovo třetí místo na úvod roku v Austrálii bylo pro japonskou značku prvními stupni vítězů od návratu do formule 1 v hybridní éře. Helmut Marko před startem loňské sezóny Red Bullu a Hondě prorokoval pět vítězství a Max Verstappen toto proroctví málem naplnil. Na nejvyšší stupínek vystoupal v Rakousku, v Německu a v Brazílii.
Díky třem triumfům dohnal Verstappen v historickém žebříčku vítězství pilotů s motorem od Hondy pod kapotou Kekeho Rosberga a Gerharda Bergera. Čelu této statistiky však i nadále neohroženě vládne Ayrton Senna, který s motory Honda vyhrál dvaatřicet velkých cen a tři tituly mistra světa v letech 1987 až 1992. Právě k Sennovi v jeho mladých letech přirovnává Maxe Verstappena Masaši Jamamoto, šéf Hondy pro formuli 1.
„Je mladý, jeho řízení je však velmi působivé. S jeho vztahem k Hondě připomíná mladého Sennu,“ rozhovořil se o Verstappenovi Jamamoto pro motorsport.com.
„Max se k Hondě chová s respektem, cítí se tu dobře. V Rakousku ukázal na náš znak, což zřejmě ukázalo, že je také šťastný,“ odkázal Jamamoto na pódium po rakouské grand prix, kde nizozemský pilot po vítězství ukazoval na logo Hondy na svém závodním overalu.
„To nás motivuje k tomu, abychom mu dodali dobrý motor. Každý z našich čtyř jezdců je pro nás ale pochopitelně důležitý.“
„Naše vášeň, která se projevila po vítězstvích, posílila náš vztah s ním. Také navštívil naše centrum pro formuli 1 a výrobní linku pro masovou produkci. V těch zařízeních pracuje mnoho lidí, což dobře viděl a při průchodu kilometr dlouhým tunelem si s každým plácl. Takové zkušenosti mu možná pomohou posílit jeho závazek k Hondě,“ pochválil přístup Maxe Verstappena Masaši Jamamoto.
Foto: Getty Images / Mark Thompson