Podle Hornera se Vettelovy pozávodní reakce nijak neliší od jiných pilotů

Christian Horner se v kauze Idiot zastal Sebastiana Vettela a chování svého svěřence ospravedlňuje tím, že za Němce mluvily bezprostředně po závodě emoce, které jsou navíc stejné jako u většiny ostatních jezdců.
Podle Hornera se Vettelovy pozávodní reakce nijak neliší od jiných pilotů

Úřadující mistr světa se v závěru Velké ceny Malajsie pohyboval na čtvrté pozici a mohl si pohodlně dojet pro dvanáct bodů. Když však předjížděl o kolo zpět jedoucího Narajna Kartykejana, došlo ke kontaktu, v důsledku čehož se Vettel propadl až na konečnou jedenáctou příčku. V cíli bych pochopitelně z celé situace rozladěný a pilota HRT označil za idiota.

Názory na Němcovo chování se různí. Nyní se k této události vyjádřil i šéf Red Bullu Christian Horner. "Tito lidé (novináři) před něj vrazili mikrofon v podstatě hned poté, co ztratil čtvrté místo. Byl naštvaný, samozřejmě, a dal najevo jeho frustraci. Myslím si, že i kterýkoliv jiný jezdec by byl v takové situaci totálně naštvaný," řekl Horner v pořadu The F1 Show, který vysílá televizní stanice Sky Sports.

"Zjevně i stewardi byli toho názoru, že si Narajn počínal špatně a podle toho se s ním vypořádali. Myslím si ale, že by nikdo neměl vinit Sebastiana za to, že byl v takové situaci trochu frustrovaný," stál si za svým názorem šéf Red Bullu.

Při kontaktu s indickým pilotem si Vettel propíchl levou zadní pneumatiku a musel zajet do boxů pro novou sadu. Poté se ale ukázalo, že vrstvy odletující gumy poškodily chladící brzdový systém. Hrozilo tak nebezpečí selhání brzd, které by mohlo mít vážné následky.  

"Z bezpečnostního hlediska jsme opravdu měli starosti, že by z toho mohlo být katastrofální selhání, které by ho mohlo dostat do ošklivé nehody. Takže v té chvíli jsme říkali, že by měl vůz zastavit."

Nicméně, nefunkční rádiové spojení zapříčilo, že se k německému jezdci žádná informace nedostala. Závodní inženýr jej nejprve povolal zpět do boxů, aby mu následně sdělil, že má zůstat na trati, a poté přikázal okamžitě odstavit vůz. Sebastian Vettel nakonec závod dokončil, bylo to však na samé hraně rizika.

"Sebastian zvládl tu situaci velmi dobře. Byl si vědom toho, o co tu šlo. Podle toho, co nám řekl po závodě, tak cítil, že brzdový pedál zabíral až na konci. Jak se (ale) ukázalo, v posledním kole Sebastian brzdy vůbec nepoužíval," popsal vypjatou situaci Horner.   

Další článek: Pérez: Za dva až tři roky chci bojovat o titul

16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.
15. října | Valentino Rossi má koronavirus.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10