Christian Horner se v kauze Idiot zastal Sebastiana Vettela a chování svého svěřence ospravedlňuje tím, že za Němce mluvily bezprostředně po závodě emoce, které jsou navíc stejné jako u většiny ostatních jezdců.
Úřadující mistr světa se v závěru Velké ceny Malajsie
pohyboval na čtvrté pozici a mohl si pohodlně dojet pro dvanáct bodů. Když však
předjížděl o kolo zpět jedoucího Narajna Kartykejana, došlo ke kontaktu, v důsledku
čehož se Vettel propadl až na konečnou jedenáctou příčku. V cíli bych
pochopitelně z celé situace rozladěný a pilota HRT označil za idiota.
Názory
na Němcovo chování se různí. Nyní se k této události vyjádřil i šéf Red
Bullu Christian Horner. "Tito lidé (novináři) před něj vrazili mikrofon v podstatě
hned poté, co ztratil čtvrté místo. Byl naštvaný, samozřejmě, a dal najevo jeho
frustraci. Myslím si, že i kterýkoliv jiný jezdec by byl v takové situaci totálně
naštvaný," řekl Horner v pořadu The F1 Show, který vysílá televizní
stanice Sky Sports.
"Zjevně i stewardi byli toho názoru, že si Narajn počínal
špatně a podle toho se s ním vypořádali. Myslím si ale, že by nikdo neměl
vinit Sebastiana za to, že byl v takové situaci trochu frustrovaný," stál
si za svým názorem šéf Red Bullu.
Při kontaktu s indickým pilotem si Vettel propíchl
levou zadní pneumatiku a musel zajet do boxů pro novou sadu. Poté se ale ukázalo, že
vrstvy odletující gumy poškodily chladící brzdový systém. Hrozilo tak nebezpečí
selhání brzd, které by mohlo mít vážné následky.
"Z bezpečnostního
hlediska jsme opravdu měli starosti, že by z toho mohlo být katastrofální selhání,
které by ho mohlo dostat do ošklivé nehody. Takže v té chvíli jsme říkali, že by měl vůz zastavit."
Nicméně, nefunkční rádiové spojení zapříčilo, že se k německému jezdci
žádná informace nedostala. Závodní inženýr jej nejprve povolal zpět do boxů,
aby mu následně sdělil, že má zůstat na trati, a poté přikázal okamžitě
odstavit vůz. Sebastian Vettel nakonec závod dokončil, bylo to však na samé
hraně rizika.
"Sebastian zvládl tu situaci velmi dobře. Byl si vědom toho,
o co tu šlo. Podle toho, co nám řekl po závodě, tak cítil, že brzdový pedál zabíral
až na konci. Jak se (ale) ukázalo, v posledním kole Sebastian brzdy vůbec
nepoužíval," popsal vypjatou situaci Horner.