Helmu Marko uvedl, že dřívější příchod Júkiho Cunody do Red Bullu nebyl ve hře také kvůli Neweymu.
„Dlouhou dobu měl Júki pověst jezdce, který nepodává konzistentní výkony a tu a tam dělá hloupé chyby,“ řekl Helmut Marko pro kleinezeitung.at. „To se stalo například loni v Mexiku, kde pro nás začala rozhodující fáze (v rozhodování, pozn. redakce). S Lawsonem to bylo zpočátku přesně naopak – přišel a okamžitě podal výkon bez ohledu na to, jak velký byl tlak.“
„Při zpětném pohledu to však nebylo správné rozhodnutí. Obecně se však dá hodně přičíst jedné události. Cunoda jednou najel do vozu Pierra Gaslyho a části vozů na trati následně poškodily Verstappenův vůz, kvůli čemuž závod prohrál. Adrian Newey byl tehdy rozzuřený. Od té doby byl pro něj Júki jako rudý hadr. Nyní je však Newey pryč a Júki na sobě tvrdě zapracoval.“
Marko naráží na Velkou cenu Velké Británie 2022. Sergio Pérez ale včera prozradil, že se o svém odchodu dozvěděl vloni v Kataru. V té době už byl Newey dávno na odchodu z Red Bullu.
Grand Prix Velké Británie 2022
Verstappen se v závodě dostal před Sainze, ale krátce poté zpomalil a musel do boxů. Po výměně pneumatik se situace nezlepšila. Verstappen sice měl čerstvější pneumatiky, ale na jezdce Ferrari v každém kole ztrácel.
Red Bull až po závodě zjistil, že problém byl ve skutečnosti způsoben tím, že se pod Verstappenovým vozem zasekla část bočnice křídla z vozu AlphaTauri. Díl se utrhl poté, co oba jezdci italské stáje kolidovali a roztočili se. K tomu došlo v 11. kole, těsně před tím, než začal mít Verstappen problémy. V cíli závodu byl nakonec Verstappen sedmý. Cunoda dostal za kolizi s Gaslym penalizaci 5 sekund a 2 trestné body.
„Po zimní přestávce přišel silný a předvedl dva skvělé závody, ve kterých mu v lepším umístění zabránilo jen strategické oddělení. Júki změnil vedení, prostě dospěl – a každopádně má velké sebevědomí. Slyšel jsem ho říkat, že v Japonsku už očekává umístění na stupních vítězů. Byl bych rád, kdyby Max skončil na stupních vítězů... ale dobře, počkejme si a uvidíme.“
Ani jeden z jezdců to nebude mít snadné. RB21 stále ztrácí na McLaren a možná nejen na něj.
„Určité tendence z loňského roku se projevují i letos. Vůz RB-21 je obtížně ovladatelný – a také není nejrychlejší. S Liamem Lawsonem jsme se přesvědčili, jak je těžké se s tímto vozem sžít. Má malý pracovní rozsah a při sebemenší změně vypadne z pracovního okna. Postupem času však nyní budeme přinášet aktualizace a doufáme, že se vrátí na špičku.“