Pokles formy týmu z Brackley prý zastiňuje fakt, že v zákulisí proběhly a probíhají významné změny, které v následujících letech přinesou ovoce.
Výsledky Mercedesu jsou v posledních týdnech až měsících pro fanoušky i jezdce velmi frustrující. O poslední body se postaral Nico Rosberg, který ve Velké ceně Singapuru dojel pátý. To bylo ale už 23. září. Od té doby jak on, tak i Michael Schumacher odjížděli ze závodů s nulou na kontě. To se projevuje i na tabulce Poháru konstruktérů.
Mercedes je mezi týmy celkově pátý, ovšem poměrně vážnou hrozbu pro něho představuje Sauber, který po závodě v Abú Zabí ztrácí již pouze dvanáct bodů. Právě ve zmiňovaném Singapuru tým nasadil mnoho technických novinek, včetně čile diskutovaných výfuků využívajících Coandův efekt. Stáj navíc výrazně přepracovává svůj aerodynamický tunel. Pochopení všech změn si podle Hauga chtě nechtě vyžádalo čas. Perioda špatných výsledků je prý nezbytným předstupněm světlých zítřků.
"Momentálně se ještě jednoznačně netěšíme plné výhodě, kterou poskytují Coanda výfuky. Není možné všemu zcela porozumět ve dvou či třech závodech. Žádá si to oběti. Nejde zkrátka nalézt řešení, aniž byste prozkoumali veškeré eventuality.
Máme za sebou, a to opravdu není žádná výmluva, jeden a půl až dva měsíce, kdy jsme vyměnili padesát až šedesát procent modelů v aerodynamických tunelech. Bylo to potřeba, abychom byli dobře připraveni do budoucna.
Vítězství, které jsme letos získali, nespadlo z čistého nebe. Ano, trať v Šanghaji nám neobyčejně seděla, ovšem mějme na paměti, že to bylo jedno z letošních nejdominantnějších vítězství - s náskokem dvaceti sekund a nechybělo mnoho a měli jsme double. Určitě jsme byli rychlí v Monaku, stejně tak v Kanadě. Bylo několik závodů, ve kterých jsme byli konkurenceschopní.
Je pravdou, že od letní přestávky se nepohybujeme na pozicích, které bychom si přáli. Máme pro to několik jasných odůvodnění. Jak už jsem řekl, potřebujeme dobře porozumět Coandovým výfukům a dotáhnout dokonce program větrných tunelů.
Pokud nás chtějí lidé kritizovat, samozřejmě to přijímáme. Už před půl rokem jsme byli na vrcholu a získali vítězství, které nebylo náhodou. A tvrdě pracujeme na tom, abychom do dalšího půlroku byli opět na vrcholu. To je náš cíl, toho chceme dosáhnout," prohlásil Norbert Haug.
Mercedes ve formuli 1 působil v sezonách 1954 a 1955. Comeback zažil v roce 2010, kdy převzal mistrovský tým Brawn GP. Nyní je již jisté, že ročník 2012 bude od návratu, co se bodů a pořadí mezi konstruktéry týče, tím nejméně úspěšným (v obou předcházejících sezonách skončil Mercedes čtvrtý, letos už Lotus nemůže dohnat).