Podle Häkkinena lidé potřebují formuli 1 lépe porozumět

Informací o sportu je daleko více než dříve. Čím více toho podle slavného finského pilota člověk ví, tím méně se při sledování závodů bude nudit.

Je formule 1 i přes markantní změny v pravidlech příliš nudným sportem? Mistr světa z let 1998 a 1999 Mika Häkkinen míní, že záleží na úhlu pohledu. Každý si na samozvanou královnu motorsportu udělá obrázek podle toho, co od ní očekává a na co se zaměří.

"Je to stále vzrušující sport. Některé tratě nabízí lepší podívanou než jiné. Lidé musí dosáhnout lepšího porozumění formule 1, musí vědět, co všechno má na starosti pilot a jak fungují týmy. Musí si to nastudovat. Když totiž pouze zapnete televizi a vidíte jen auta jezdící pořád dokola, začnete se brzy nudit a přepnete kanál. Čím více ale máte znalostí, tím se to pro vás stane zajímavějším. K dispozici je dnes mnohem větší množství technických informací, včetně řady kamer umístěných na vozech. Musí vás to ale zajímat," prohlásil jedenačtyřicetiletý Fin.

Mika Häkkinen dle vlastních slov rozhodně nepatří k lidem, podle nichž by dnešní monoposty s nadsázkou mohly řídit i cvičené opice. Dokonce připouští, že za jeho éry měli piloti práci snazší:

"Závodění je dnes samozřejmě obtížnější. Je to pořád těžší a těžší. Už za mě bylo neuvěřitelně náročné. Dnes je to ovšem těžší než kdy jindy, obzvlášť s všudypřítomnou politikou a financemi. Dnes je tu více jezdců s dobrou znalostí techniky. Boj o závodní sedačky je drsnější."

Kariéru ve formuli 1 ukončil po sezoně 2001. Jeho odvěký rival, jen o několik měsíců mladší Michael Schumacher, letos slaví comeback, který se pochopitelně těší velké mediální pozornosti. Häkkinen se sedminásobným mistrem světa bojoval o tituly, narozdíl od Damona Hilla a Jacquese Villeneuva se ovšem vyhnul hraničně vypjatým situacím.

"Spolu jsme čelili mnoha velkým výzvám. Nikdy jsem neudělal to, co někteří jiní piloti, a to otevřít ústa a prohlásit, jak hrozný je Michael jezdec. Měl jsem jiný přístup. Byly okamžiky, kdy jsem s jeho počínáním nesouhlasil. Neviděl jsem ale smysl v komentování jeho stylu na trati jen pro to, aby noviny měly námět na titulní stránky. Sám jsem nebýval žádný andílek. Pokud ale jedete tři sta kilometrů v hodině, musíte zapojit empatii a neriskovat život svůj ani nikoho jiného.

Všichni jsme viděli, že jednodnačným číslem jedna je teď Sebastian Vettel. To on je nyní nejžhavějším artiklem. Maximálně se soustředí na jízdu, moc nemluví, ani si nestěžuje. Jeho plán je jednoduchý, přijet na závod a zvítězit v něm. Musíme si ale ještě pár závodů počkat, abychom mohli s jistotou říct, kdo bude soupeřit o titul. Všichni se pořád vyvíjí a vozy se zrychlují a vylepšují. Je mnoho mistrů světa, kteří ví, jak na to. Mezi ně patří i Michael Schumacher," prozradil Häkkinen Weekend Heraldu.

Další článek: Briatore nevyloučil návrat do F1 v jiné roli

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.