Podle Greena se bude vývoj letošních vozů soustředit na oblast deflektorů

Technický ředitel týmu Racing Point Andrew Green se domnívá, že se týmy formule 1 nebudou při vývoji letošních vozů zaměřovat na přední křídlo, ale na oblast deflektorů.
Podle Greena se bude vývoj letošních vozů soustředit na oblast deflektorů

Přední a zadní křídla vozů jsou od letošní sezóny v rámci nových pravidel jednodušeji řešené. Týmy v testech představily jejich různá řešení.

Green si však myslí, že vývoj předního křídla je omezen pravidly. To znamená, že týmy budou na voze hledat jiné oblasti, kde by mohly vylepšit své monoposty. Podle Greena nabízí spoustu prostoru pro vývoj oblast deflektorů.

„Myslím si, že pravidla vpředu (přední křídlo) jsou dost svázaná. Mohli byste říct, že až příliš. Je velmi obtížné navrhnout něco jiného, než co jsme už viděli na trati,“ řekl Green.

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

„Myslím si, že lidé se poměrně rychle rozhodnou pro konkrétní přední křídlo. Závody ve vývoji se pak odehrávají ve středu auta - celá oblast deflektorů, celá oblast před podlahou. To je skutečné hřiště, na kterém se bude vyvíjet, to je oblast, kde je obrovská míra volnosti. Je tam kvádr, do kterého můžete dát cokoliv. A uvidíte, že tam se bude soustředit velké množství práce,“ myslí si technický ředitel Racing Pointu.

Green na předních křídlech ostatních vozů neviděl nic nečekaného, co by jej zaujalo. Některé díly si však týmy nechávají až pro první závod v Austrálii.

„Na předním křídle je vidět několik filozofií, některé týmy si vybraly jednu, další druhou. Není to ale nic nového, už na začátku jsme se všemi experimentovali. Nejsem překvapený, když vidím, že lidé experimentují a jdou jednou nebo druhou cestou,“ říká.

„Zatím jsme neviděli nic, co by nás zastavilo a donutilo změnit náš směr. Je však ještě příliš brzy a odhaduji, že spousta týmů, pokud ne všechny, toho ještě spoustu skrývají. Já totiž vím, že my také,“ dodává.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Nová auta i pohled do zákulisí: zimní testy objektivem Jiřího Křenka

14:47 | Cunoda nasadil po prvním tréninku novou baterii a řídicí elektroniku pohonné jednotky.
12:43 | McLaren letos sdílí náhradní jezdce s Mercedesem, což znamená, že jde o jezdce z FE Stoffela Vandoorna a Nycka de Vriese. Andreas Seidl ale prozradil, že tým má dohodu také s Paulem di Restou.
12:36 | Ocon a Pérez jsou u sportovních komisařů.
12:35 | Technické problémy v prvním tréninku: Cunoda měl elektrický problém s pohonnou jednotkou. Ferrari a Haas s rádiem + Leclerc s pohonnou jednotkou.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00