Podle Greena se bude vývoj letošních vozů soustředit na oblast deflektorů

Technický ředitel týmu Racing Point Andrew Green se domnívá, že se týmy formule 1 nebudou při vývoji letošních vozů zaměřovat na přední křídlo, ale na oblast deflektorů.
Podle Greena se bude vývoj letošních vozů soustředit na oblast deflektorů

Přední a zadní křídla vozů jsou od letošní sezóny v rámci nových pravidel jednodušeji řešené. Týmy v testech představily jejich různá řešení.

Green si však myslí, že vývoj předního křídla je omezen pravidly. To znamená, že týmy budou na voze hledat jiné oblasti, kde by mohly vylepšit své monoposty. Podle Greena nabízí spoustu prostoru pro vývoj oblast deflektorů.

„Myslím si, že pravidla vpředu (přední křídlo) jsou dost svázaná. Mohli byste říct, že až příliš. Je velmi obtížné navrhnout něco jiného, než co jsme už viděli na trati,“ řekl Green.

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

Racing Point chystá velký vývoj pro první závody

„Myslím si, že lidé se poměrně rychle rozhodnou pro konkrétní přední křídlo. Závody ve vývoji se pak odehrávají ve středu auta - celá oblast deflektorů, celá oblast před podlahou. To je skutečné hřiště, na kterém se bude vyvíjet, to je oblast, kde je obrovská míra volnosti. Je tam kvádr, do kterého můžete dát cokoliv. A uvidíte, že tam se bude soustředit velké množství práce,“ myslí si technický ředitel Racing Pointu.

Green na předních křídlech ostatních vozů neviděl nic nečekaného, co by jej zaujalo. Některé díly si však týmy nechávají až pro první závod v Austrálii.

„Na předním křídle je vidět několik filozofií, některé týmy si vybraly jednu, další druhou. Není to ale nic nového, už na začátku jsme se všemi experimentovali. Nejsem překvapený, když vidím, že lidé experimentují a jdou jednou nebo druhou cestou,“ říká.

„Zatím jsme neviděli nic, co by nás zastavilo a donutilo změnit náš směr. Je však ještě příliš brzy a odhaduji, že spousta týmů, pokud ne všechny, toho ještě spoustu skrývají. Já totiž vím, že my také,“ dodává.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: Nová auta i pohled do zákulisí: zimní testy objektivem Jiřího Křenka

12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10