Podle Domenicaliho ztrácí Ferrari především v oblasti aerodynamiky

Změny musí nastat i v řízení týmu.

Na otázky o chybách a problémech Ferrari odpovídal šéf týmu Stefano Domenicali.

Mohl byste vysvětlit, zda v závodě nastaly problémy s KERS Kimiho Räikkönena?
Stefano Domenicali: "Ano. Poté, co voda zalila trať, jsme měli potenciální problém s izolací tohoto systému. Takže jsme z bezpečnostních důvodů rozhodli, že nebudeme pokračovat v závodě."

Takže i kdyby došlo na restart závodu, Kimi by byl mimo?
SD: "Ano."

Jak hodnotíte tento víkend? V sobotu měl problémy Felipe, Kimi měl velké potíže v neděli.
SD: "No, samozřejmě to není pozitivní víkend. Je to druhý v řadě a to není dobré, to je jisté. Nicméně, musíme okamžitě zareagovat. Všichni musí nést svůj díl odpovědnosti. To je důležité ve chvílích, kdy se nedaří z pohledu výkonnosti nebo řízení týmu. Tohle samozřejmě přijatelné není a já to neakceptuji."

"Takže teď na jedné straně musíme tvrdě pracovat, abychom věcem předcházeli již při vývoji vozu. Na druhé straně pak musíme zajistit, že lidé s určitou odpovědností přijímají správná rozhodnutí správným způsobem. Protože tohle v budoucnu určitě nemůžeme akceptovat."

Kdo rozhodl, že Kimi dostane mokré pneumatiky?
SD: "No, víte, to nechci říct. Je to něco, o čem jsme diskutovali interně. Vaši otázku samozřejmě respektuji. Můžu vám říct, že důvodem byly informace, které jsme měli a které hovořily o tom, že přichází průtrž mračen. V tu chvíli jsme již viděli kapky deště, takže proto jsme se takto rozhodli."

Nebyl to příliš velký hazard?
SD: "Jistě, při pohledu zpět ano. Kdyby bývala byla o 30 sekund později zcela mokrá trať, bylo by to jiné. Bohužel to přišlo až o šest minut později, takže nastala jiná situace."

Hovořil jste dnes s vaším prezidentem (di Montezemolem)?
SD: "Ano, mluvím s ním každý den."

A co říkal?
SD: "Je naprosto spokojený! Co myslíte, že tak asi mohl říkat? Samozřejmě, že spokojený není. To je na jeho pozici normální. Já také nejsem spokojen. Musíme pouze zajistit, že budeme odvádět dobrou práci, to je vše."

Jak rychle můžete tuto situaci otočit?
SD: "Musíme brát v úvahu dvě věci. Z pohledu výkonnosti musíme zajistit, že něco doženeme již v Číně. To by se mělo stát již v Šanghaji. Víme, podle toho co jsme viděli, že rozdíl musíme zajistit na straně aerodynamiky. Takže potřebujeme jen aerodynamickou úpravu. To je nejkritičtější oblast vozu."

"Takže to je ta nejdůležitější věc, kterou musíme udělat doma. Musíme pracovat ve dne v noci a vylepšit na voze vše, co můžeme. Co se týče výkonnosti, tak musíme také zjistit, proč byl náš vůz například v pátek velmi konkurenceschopný s velkým množstvím paliva, na měkkých pneumatikách a s rostoucím počtem odjetých kilometrů. A na druhé směsi pneumatik to bylo již těžké. Takže máme vůz, který je velmi citlivý na množství paliva a typ pneumatik."

"Z hlediska managementu se musíme samozřejmě zlepšit, protože takové věci nemůžeme v budoucnu akceptovat."

Někteří šéfové týmů hovoří o dvou šampionátech. Jeden pro difuzorový gang a druhý pro ostatní. Souhlasíte s tím?
SD: "No, je to celkem zřejmé. Je to zřejmé, ale v tomto ohledu si musíme počkat na rozhodnutí 14. dubna. Pak se uvidí. Je jisté, že potenciál tohoto dílu je obrovský, když jste s vývojem vozu začali na začátku minulého roku. Očekávám, že i pokud by byl difuzor označen za legální, tak bychom my a ostatní týmy, kteří na něm začali pracovat, nezískali okamžitě takový výkon. Je to jen otázka času, který potřebujete na práci s určitými díly v aerodynamickém tunelu."

Takže říkáte, že nemáte připravený dvoupatrový difuzor, který byste nasadili v Číně?
SD: "Ne. Můžu potvrdit, že to se nestane."

Jaká je nálada v týmu, hlavně mezi jezdci?
SD: "Tým není spokojený. Jak bychom mohli být po těchto dvou Grand Prix spokojeni? Nemůžeme. Ale tohle je sport, takový je náš život. Musíme zareagovat okamžitě. Nemá smysl, abychom si brečeli na ramenou. Během těchto dvou závodních víkendů jsme si myslím uvědomili, že jsme byli silní v minulosti, i v těžkých chvílích a silní potřebujeme být i teď. Víme, že náš vůz není nejlepší, proto musíme této obtížné situaci porozumět a reagovat na ní. To je jediný lék, musíme tomu porozumět."

Už víte, proč je vůz rychlý v pátek, podobné to bylo v Austrálii, a pak se v průběhu víkendu zhoršuje?
SD: "Ano, tohle musíme pochopit. Náš vůz je velmi citlivý na některé změny a my musíme zjistit proč. Zatím to není jasné a představuje to velký problém z pohledu výkonnosti."

A co role Michaela Schumachera? Mělo by docházet k takovým chybám, když u sebe máte sedminásobného mistra světa?
SD: "Tuhle otázku jsem očekával, ale nechci na ní odpovídat, protože jsem tu ani neřekl, kdo o čem rozhodoval. Takže nechci. Tohle si probereme interně, nebudeme to rozebírat na veřejnosti."

Další článek: Difuzory jsme mohli vyřešit již loni, ostatní ale odmítli, říká Brawn

17:05 | Matteo Nannini to letos zkoušel ve F3 i F2 současně. V Monaku a Baku ho ale ve voze HWA nahradí testovací jezdec Williamsu Jack Aitken.
11:45 | Turecko zpět ve hře? Místní věří, že by mohli mít šanci po Monze místo Singapuru nebo Japonska. Úplně nereálné to není. Singapur zrušil Světové ekonomické fórum plánované na srpen. Novinář Joe Saward píše, že místní moc nevěří, že se tam letos pojede závod F1.
17. května | Kvůli změnám v kalendáři F1 se start sezóny W Series přesouvá z Francie do Rakouska (Grand Prix Štýrska).
15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00