Podle Briatoreho a Rossiho není nová éra F1 divácky atraktivní

Briatore upozornil, že se při úpravě pravidel F1 mělo myslet na diváky. Jezdci podle něj nemohou plně využít své schopnosti. Rossimu přišla nová F1 nudná.
Podle Briatoreho a Rossiho není nová éra F1 divácky atraktivní

Dvě výrazné osobnosti motorsportu se v posledních dnech v italském tisku vyjádřily na adresu nové éry formule 1. Současnou situaci okomentovali bývalý dlouholetý šéf týmů Benetton a Renault Flavio Briatore a devítinásobný mistr světa silničních motocyklů Valentino Rossi.

Třiašedesátiletý Briatore, který z F1 odešel na podzim roku 2009, když vyšlo na povrch, že o rok dříve přikázal z pozice šéfa týmu Renault svému jezdci Nelsonu Piquetovi ve Velké ceně Singapuru havarovat. Následný výjezd safety caru totiž nahrál týmové jedničce Fernandu Alonsovi, který v závodě následně zvítězil.

Věděli jste, že...

Flavio Briatore dostal původně doživotní zákaz působení v F1, ale po odvolání mu byl trest zmírněn na distanc do konce roku 2013? O jeho návratu do královny motorsportu se občas spekuluje.

Briatore po zhlédnutí Velké ceny Austrálie považuje současnou formuli 1 za neuctivou vůči divákům. „Diváci nerozumí, proč jezdci neútočí, proč a jak šetří palivo a proč mistři světa dokonce odmítají bránit svou pozici,” divil se v rozhovoru pro italský list Gazzetta dello Sport. „Byla to zvláštní podívaná.”

Briatore, který jako šéf týmu zažil dva tituly mistra světa s Michaelem Schumacherem a dva s Alonsem považuje za chybu následovat výrobce automobilů ve snaze vyvíjet ekologičtější motory a usilovat o nižší spotřebu paliva.

„Pověřili přípravou pravidel inženýry, kteří se nestarají o fanoušky ani o zábavu. Výsledek je příšerný. Samozřejmě je pravda, že principy pravidel jsou správné, ale nesmíme zapomenout, že formule jedna musí být soutěží mezi jezdci,” upozornil.

Italskému bonvivánovi se nelíbí, že jezdci nemohou plně využívat své schopnosti. „Žádat je, aby jezdili pomalu je proti základnímu smyslu. Je to jako zavést pravidlo, že Ronaldo se může dotknout míče jen desetkrát za zápas,” přirovnal Briatore situaci k fotbalu. „Teď máme hvězdy, které se na trati musí chovat jako účetní.”

„Pokud se formule 1 v blízké době znovu nezmění, diváci budou ubývat. Podívejte se na komentáře na internetu, na blozích, na Twitteru - australská velká cena se divákům nelíbila,” uvedl. „Byla to nesrozumitelná a depresivní podívaná.”

Briatore si myslí, že nová éra přišla příliš rychle po minimálním testování. „Vettel a Hamilton od začátku chyběli. To je neakceptovatelné a máme tu teď chaos,” zhodnotil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Radost ze současného vývoje nemá ani motocyklový šampión Valentino Rossi, který na přelomu ledna a února roku 2006 testoval monopost Ferrari. „Čekal jsem od nových pravidel formule jedna něco jiného, místo toho mi to přišlo nudné,” řekl fenomenální Ital pro Tuttosport. „Myslím, že motocykly i auta by měly závodit s palivem, které potřebují, ale co se děje teď, to je cvičení pro inženýry.”

Další článek: Mercedes představil volant monopostu F1 W05

15. května | Romain Grosjean získal v IndyCar své první pole position.
11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).

GP Monaka 2021

Čtvrtek 20. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 22. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. května 2021
Závod 15.00