Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Sportovní manažer formule 1 Ross Brawn si myslí, že využití systému aktivního zavěšení by mohlo jezdcům usnadnit předjíždění.

Australská grand prix na úvod letošní sezóny posílila obavy fanoušků i jezdců ve věci minima předjížděcích manévrů na trati během závodů. Dramatický závod v Číně však minulý týden ukázal, že předjíždění je sice obtížené, nicméně nemožné rozhodně není. „Cílem je udělat předjíždění možné, zároveň ale chceme, aby zůstalo obtížné,“ nechal se slyšet Ross Brawn.

Sportovního ředitele formule 1 však i nadále znepokojuje australská grad prix. Brawn se obává, že i další závody v Melbourne nabídnou v budoucnu podobně nezáživnou podívanou jako v letošním roce. Prostoru na případné změny však moc není, aktuální koncept monopostů formule 1 by se neměl změnit až do roku 2020.

„V jízdách na dlouhé vzdálenosti nesmí křídla generovat tolik turbulencí. Pro výjezdy na kratší vzdálenosti zase naopak potřebujeme jiné nápady,“ řekl Brawn pro Auto Motor und Sport.

Jedním z potenciálních řešení nastalé situace je znovuzavedení systému aktivního zavěšení, který byl zakázán v roce 1993.

„Problémem při následování jiného vozu jsou změny v rovnováze. Tento problém by právě aktivní zavěšení mohlo vyřešit,“ myslí si Ross Brawn.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud