Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Sportovní manažer formule 1 Ross Brawn si myslí, že využití systému aktivního zavěšení by mohlo jezdcům usnadnit předjíždění.
Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Australská grand prix na úvod letošní sezóny posílila obavy fanoušků i jezdců ve věci minima předjížděcích manévrů na trati během závodů. Dramatický závod v Číně však minulý týden ukázal, že předjíždění je sice obtížené, nicméně nemožné rozhodně není. „Cílem je udělat předjíždění možné, zároveň ale chceme, aby zůstalo obtížné,“ nechal se slyšet Ross Brawn.

Sportovního ředitele formule 1 však i nadále znepokojuje australská grad prix. Brawn se obává, že i další závody v Melbourne nabídnou v budoucnu podobně nezáživnou podívanou jako v letošním roce. Prostoru na případné změny však moc není, aktuální koncept monopostů formule 1 by se neměl změnit až do roku 2020.

„V jízdách na dlouhé vzdálenosti nesmí křídla generovat tolik turbulencí. Pro výjezdy na kratší vzdálenosti zase naopak potřebujeme jiné nápady,“ řekl Brawn pro Auto Motor und Sport.

Jedním z potenciálních řešení nastalé situace je znovuzavedení systému aktivního zavěšení, který byl zakázán v roce 1993.

„Problémem při následování jiného vozu jsou změny v rovnováze. Tento problém by právě aktivní zavěšení mohlo vyřešit,“ myslí si Ross Brawn.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (10) Další článek: Williamsu pomáhá v kvalifikaci výkon navíc, myslí si Sainz
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
24. května | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10