Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Sportovní manažer formule 1 Ross Brawn si myslí, že využití systému aktivního zavěšení by mohlo jezdcům usnadnit předjíždění.
Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Australská grand prix na úvod letošní sezóny posílila obavy fanoušků i jezdců ve věci minima předjížděcích manévrů na trati během závodů. Dramatický závod v Číně však minulý týden ukázal, že předjíždění je sice obtížené, nicméně nemožné rozhodně není. „Cílem je udělat předjíždění možné, zároveň ale chceme, aby zůstalo obtížné,“ nechal se slyšet Ross Brawn.

Sportovního ředitele formule 1 však i nadále znepokojuje australská grad prix. Brawn se obává, že i další závody v Melbourne nabídnou v budoucnu podobně nezáživnou podívanou jako v letošním roce. Prostoru na případné změny však moc není, aktuální koncept monopostů formule 1 by se neměl změnit až do roku 2020.

„V jízdách na dlouhé vzdálenosti nesmí křídla generovat tolik turbulencí. Pro výjezdy na kratší vzdálenosti zase naopak potřebujeme jiné nápady,“ řekl Brawn pro Auto Motor und Sport.

Jedním z potenciálních řešení nastalé situace je znovuzavedení systému aktivního zavěšení, který byl zakázán v roce 1993.

„Problémem při následování jiného vozu jsou změny v rovnováze. Tento problém by právě aktivní zavěšení mohlo vyřešit,“ myslí si Ross Brawn.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
0:04 | Stránky FIA od konce závodu nefungují.
18:22 | Vandoorne dostává další penalizaci. Celkem tedy 30 míst.
14:35 | V Austinu svítá... tedy jen teoreticky, protože prší.
22. října | Stroll dostal penalizaci odsunu o tři místa za incident s Grosjeanem, který byl podle stewardů nebezpečný.
22. října | Magnussen dostal za blokování Péreze penalizaci 3 míst.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink Hamilton (1:36.335)
2. trénink Hamilton (1:34.668)
Sobota 21. října 2017
3. trénink Hamilton (1:34.478)
Kvalifikace Hamilton (1:33.108)
Neděle 22. října 2017
Závod Hamilton