Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Sportovní manažer formule 1 Ross Brawn si myslí, že využití systému aktivního zavěšení by mohlo jezdcům usnadnit předjíždění.
Podle Brawna může aktivní zavěšení usnadnit předjíždění

Australská grand prix na úvod letošní sezóny posílila obavy fanoušků i jezdců ve věci minima předjížděcích manévrů na trati během závodů. Dramatický závod v Číně však minulý týden ukázal, že předjíždění je sice obtížené, nicméně nemožné rozhodně není. „Cílem je udělat předjíždění možné, zároveň ale chceme, aby zůstalo obtížné,“ nechal se slyšet Ross Brawn.

Sportovního ředitele formule 1 však i nadále znepokojuje australská grad prix. Brawn se obává, že i další závody v Melbourne nabídnou v budoucnu podobně nezáživnou podívanou jako v letošním roce. Prostoru na případné změny však moc není, aktuální koncept monopostů formule 1 by se neměl změnit až do roku 2020.

„V jízdách na dlouhé vzdálenosti nesmí křídla generovat tolik turbulencí. Pro výjezdy na kratší vzdálenosti zase naopak potřebujeme jiné nápady,“ řekl Brawn pro Auto Motor und Sport.

Jedním z potenciálních řešení nastalé situace je znovuzavedení systému aktivního zavěšení, který byl zakázán v roce 1993.

„Problémem při následování jiného vozu jsou změny v rovnováze. Tento problém by právě aktivní zavěšení mohlo vyřešit,“ myslí si Ross Brawn.  

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Williamsu pomáhá v kvalifikaci výkon navíc, myslí si Sainz

17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
17. září | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
17. září | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.