FIA pro Velkou cenu Austrálie určila hned čtyři DRS zóny. Bottas věří, že by to mohlo znamenat takticky velmi zajímavý závod.
Dva roky poté, co musela být Velká cena Austrálie zrušena kvůli covidu potvrzeného u člena týmu McLaren, se formule 1 vrací do Melbourne ke třetímu podniku letošní sezóny.
Formuli 1 tu čeká několik změn, které by měly přinést zajímavější závodění. Na trati v Albert Parku byly provedeny určité úpravy, které mají poskytnout více příležitostí k předjíždění a vytvořit lepší podívanou pro diváky. Nedostatek akce bylo něco, na co si piloti při předchozích závodech v Austrálii stěžovali.
FIA se navíc tento víkend rozhodla zavést hned čtyři DRS zóny, což se stalo v F1 vůbec poprvé. I když detekční body stále zůstávají jen dva. První DRS zóna bude na hlavní rovince, druhá od začátky 2 do zatáčky 3, třetí mezi zatáčkami 8 a 9 a poslední mezi zatáčkami 10 a 11.
„Myslím, že tento závod bude po taktické stránce docela zajímavý,“ odpověděl Valtteri Bottas na dotaz, co si myslí o připravovaných čtyřech DRS zónách.
„Když bojujete s ostatními jezdci, musíte se ujistit, že budete mít navrch ve chvíli, kdy dojde k samotnému předjíždění. A zvláště pokud půjde o bitvu na konci závodu. Bude nutné si věci správně načasovat.“
„V tom ohledu to bude odlišné. A pak také bude více příležitostí k předjíždění. Takže já se čtyřmi zónami nemám problém.“
Pilot Haasu Kevin Magnussen cítí, že při kombinaci DRS s novými vozy bude nejprve nutné najít rovnováhu, aby předjíždění nebylo naopak příliš jednoduché.
„Nejdřív je potřeba získat nějaká data o tom, jak se s novými vozy předjíždí na trati. A pak se mohou pro následující sezónu udělat nějaké úpravy. Zkrátit nebo prodloužit DRS zóny, nebo cokoliv jiného.“
„Myslím, že příliš snadné předjíždění je také špatné. To je ta rovnováha.“