Podle Bottase by čtyři DRS zóny mohly udělat GP Austrálie takticky zajímavou

FIA pro Velkou cenu Austrálie určila hned čtyři DRS zóny. Bottas věří, že by to mohlo znamenat takticky velmi zajímavý závod.
foto: gettyimages/Clive Rose
Podle Bottase by čtyři DRS zóny mohly udělat GP Austrálie takticky zajímavou | foto: gettyimages/Clive Rose

Dva roky poté, co musela být Velká cena Austrálie zrušena kvůli covidu potvrzeného u člena týmu McLaren, se formule 1 vrací do Melbourne ke třetímu podniku letošní sezóny.

Formuli 1 tu čeká několik změn, které by měly přinést zajímavější závodění. Na trati v Albert Parku byly provedeny určité úpravy, které mají poskytnout více příležitostí k předjíždění a vytvořit lepší podívanou pro diváky. Nedostatek akce bylo něco, na co si piloti při předchozích závodech v Austrálii stěžovali.

FIA se navíc tento víkend rozhodla zavést hned čtyři DRS zóny, což se stalo v F1 vůbec poprvé. I když detekční body stále zůstávají jen dva. První DRS zóna bude na hlavní rovince, druhá od začátky 2 do zatáčky 3, třetí mezi zatáčkami 8 a 9 a poslední mezi zatáčkami 10 a 11.

„Myslím, že tento závod bude po taktické stránce docela zajímavý,“ odpověděl Valtteri Bottas na dotaz, co si myslí o připravovaných čtyřech DRS zónách.  

„Když bojujete s ostatními jezdci, musíte se ujistit, že budete mít navrch ve chvíli, kdy dojde k samotnému předjíždění. A zvláště pokud půjde o bitvu na konci závodu. Bude nutné si věci správně načasovat.“

„V tom ohledu to bude odlišné. A pak také bude více příležitostí k předjíždění. Takže já se čtyřmi zónami nemám problém.“

Pilot Haasu Kevin Magnussen cítí, že při kombinaci DRS s novými vozy bude nejprve nutné najít rovnováhu, aby předjíždění nebylo naopak příliš jednoduché.

„Nejdřív je potřeba získat nějaká data o tom, jak se s novými vozy předjíždí na trati. A pak se mohou pro následující sezónu udělat nějaké úpravy. Zkrátit nebo prodloužit DRS zóny, nebo cokoliv jiného.“

„Myslím, že příliš snadné předjíždění je také špatné. To je ta rovnováha.“

Další článek: Jezdci McLarenu usedli do vozu z lega. Je složený z 288 315 kostek

Témata článku: , , ,

Aktuality

10:30 | Kubica po přechodu Orlenu k AlphaTauri nejspíše končí ve F1. Nekončí ale v motorsportu. Bude jezdit pro tým WRT v letošní sezóně WEC v kategorii LMP2. Tým potvrdil také Louise Delétraze. Třetím jezdcem ve voze 41 bude Rui Andrade. 
20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února