Podle BMW Kubica kvůli Vettelovi pravděpodobně přišel o vítězství

Polský pilot závod dojížděl na tvrdší směsi pneumatik.

Robert Kubica se se Sebastianem Vettelem pravděpodobně postarali o nejdramatičtější okamžik dnešního závodu. Polský závodník se několik kol před koncem začal Vettelovi rychle přibližovat. Předjížděcí manévr ovšem pro oba jezdce skončil nejhůře, jak mohl. Oba nejen vypadli z bodovaných příček, ale ani se nedočkali šachovnicové vlajky. Podle týmu BMW tak zhasly šance Kubici na vítězství v závodě.

"Obrovské zklamání! Měl jsem šanci vyhrát, protože Jenson a Sebastian jeli na měkkých gumách a trápili se. Já měl obutou tvrdší směs a mohl jsem tak jet rychleji. V první zatáčce byl Sebastian široký, do druhé šel brzy na brzdy. Byl jsem už před ním, ale nechtěl mě nechat projet. Jeho vůz byl v tom okamžiku hodně nedotáčivý a srazili jsme se. Přední křídlo jsem měl zaseklé pod autem, kvůli čemuž jsem narazil v páté zatáčce do zdi. Sebastian byl podle mě příliš optimistický. Kdyby tuhle zatáčku býval ustál, pořád zbývala tři kola. Neměl šanci svou pozici udržet, byl jsem o hodně rychlejší. Oba jsme až do tohoto okamžiku měli skvělý víkend. Nakonec ale odjíždíme z Melbourne bez bodu. Je to vážně škoda! Můj vůz byl obzvlášť ve druhém stintu hodně dobrý. Takové je ale závodění."

Nick Heidfeld, který narozdíl od svého kolegy Kubici startoval i se zařízením KERS, se stal jednou z obětí první zatáčky. Nakonec závod dokončil na jedenáctém místě.

"Výsledek dnešního závodu je pro mě obrovským zklamáním. Odstartoval jsem hodně dobře, začal jsem získávat pozice. Měl jsem i připravenou slibnou strategii. Při brzdění do první zatáčky jsem se cítil v bezpečí, kolem mě nikdo nebyl. Jel jsem uprostřed tratě. Pak jsem ale dostal velkou ránu. Musel jsem zajet k mechanikům pro nové pneumatiky a přední křídlo. Poškození vozu ale bylo rozsáhlejší, jeho řízení pak bylo beznadějné. Alespoň KERS mi pomohlo udržet si svoji pozici. Ono ale nakonec moc nezáleží na tom, jestli dojedete třináctý nebo jedenáctý."

Zklamání nezakrývá ani šéf BMW Mario Theissen.

"Sebastian začal brzdit docela brzo, říkal jsem si, že je to jasná situace, znám ho, on nedělá žádné hlouposti. Pak se ale stalo. Pro oba jezdce to je velké zklamání, věříme, že Robert by býval závod vyhrál, na tvrdších pneumatikách byl totiž rychlejší. Oba vozy před ním jely na měkké směsi a zajížděly časy o dvě sekundy na kolo horší. Robert takto tedy dost možná přišel o vítězství, Sebastian o umístění na stupních vítězů a oba týmy o drahocenné body."

Doporučujeme

Články odjinud