Seb mstitel (2017)
V ulicích Baku se schylovalo k restartu závodu. Hamilton byl v čele před druhým Vettelem. Pilot Mercedesu za zatáčkou zpomalil, aby nechal safety car poodjet, to Vettela překvapilo a zezadu do Hamiltona narazil.
Vettel následně přijel vedle Hamiltona a zboku do jeho mercedesu najel. Za své počínání dostal trest 10 sekund stop and go.
Před časem na to Vettel vzpomínal v podcastu Beyond the Grid.
„Byl jsem velmi naštvaný,“ řekl Vettel. „Byl to jeden z těch momentů, kdy se mi nedařilo. Byl jsem naštvaný a zřejmě až příliš v tom hrály roli emoce.“
„Myslím si ale, že ten okamžik byl ve skutečnosti klíčový, protože jsme se mohli jeden druhému odcizit, nebo nás to mohlo sblížit. A nás to sblížilo.
„Přemýšlel jsem o tom, co se stalo. A jakkoliv jsem v té chvíli mohl mít pocit, že to není spravedlivé, nebylo to správné (co jsem udělal). Chtěl jsem mu to ukázat, chtěl jsem mu to říct, ale máme na sobě helmy a komunikace je náročná. Takže to byl způsob komunikace.
„Ale také jsem viděl, že to byla špatná forma a nebyl to správný způsob. Nebylo to sportovní, bylo to nespravedlivé, což jsem později přiznal. Mluvili jsme spolu a myslím, že od té chvíle jsme si byli bližší,“ dodal Vettel, který na konci minulého roku ukončil kariéru ve F1.
Pokračování 2 / 5
Kolize rudých býků (2018)
Ve 41. kole došlo ke kolizi obou jezdců Red Bullu. Ricciardo zezadu vletěl přímo do Verstappena. Na trať musel safety car, který si pobyt na dráze prodloužil poté, co do zdi při zahřívání pneumatik boural Grosjean.
Pokračování 3 / 5
Nehody v osmičce (2019)
Velkou výzvu pro jezdce představuje osmá zatáčka. V kvalifikaci v roce 2019 tam bourali Kubica a Leclerc.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Pokračování 4 / 5
Verstappenův defekt (2021)
V průběhu Velké ceny Ázerbájdžánu došlo ke dvěma defektům levé zadní pneumatiky – nejdříve na voze Lance Strolla a následně na voze Maxe Verstappena.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Pokračování 5 / 5
Hamiltonovo magické tlačítko (2021)
Lewis Hamilton měl po restartu šanci dostat se na první místo a získat slušné body na Verstappena, který předtím odstoupil kvůli defektu. Brit ale masivně probrzdil a po výletu mimo trať se propadl na konec...
Jak se ukázalo, Hamilton měl špatně nastavené rozložení brzd. Větší brzdný účinek obvykle působí na přední kola – je to někde mezi 55 až 60 %. Hamilton však v zahřívacím kole aktivoval tzv. magické tlačítko. Na předních kolech bylo až 90 % brzdného účinku. Tým to používal k většímu a jednoduššímu zahřátí pneumatik před startem. Před restartem z pevných pozic ale Hamilton zapomněl tlačítko vypnout.