F1 pokračuje ve finalizaci technických pravidel pro rok 2021. Postupně se pracuje na dalších konceptech, které mají zlepšit předjíždění.
V letošní sezóně jsme se měli dočkat jednoduššího předjíždění. Zatím máme za sebou jen jeden závod na okruhu, na kterém se nikdy moc dobře nepředjíždělo, takže na verdikt si budeme muset počkat.
Podle některých jezdců je situace lepší, podle jiných stejná. Inženýři se přiklánějí spíše ke druhé variantě.
Podle Rosse Brawna bylo potřebuje udělat alespoň něco, jinak by se situace ještě zhoršila.
Hlavní změny v roce 2021
F1 využívá počítačové simulace (CFD) a aerodynamický tunel Sauberu. Postupně vzniklo několik modelů aut pro rok 2021. Nejnovější se jmenuje INDIA.
Simulace ukazují, že vůz by mohl mít při jízdě za jiným vozem asi 80 % přítlaku. Dnes je to jen 30 %.
Auto Motor und Sport se dostal k podrobnostem o modelu INDIA. Laik by si z nich asi dobrou představu neudělal, a tak web poprosil grafika Marka Antara.
Výsledek jeho práce vidíte níže – v příspěvku z Instagramu jsou celkem tři obrázky, přepínat mezi nimi můžete pomoci šipek přibližně v polovině obrázku.
Přední křídlo by mělo být tříprvkové. Zatímco dnes se nachází pod nosem, nově z něj bude vyrůstat a bude také výše nad tratí.
Výše bude také zadní křídlo, které vypadá, jako kdyby se nacházelo na úrovni airboxu.
Celkově bude design vozu jednodušší bez nejrůznějších křidélek a ploutví. Objevit se však mohou dva blatníky nad předními koly.
Úpravou křídel přijde vůz o značné množství přítlaku, který má kompenzovat vyšší přítlak od podlahy.
Špatnou zprávou je, že hmotnost vozu i kvůli standardizaci některých komponent opět vzroste – a to podle Auto Motor und Sport až o 50 kg!
Foto: Activepictures / Jiří Křenek