Pódium je úspěch, ale stále je co zlepšovat, cítí u Hondy

Pro zástupce Hondy byl zisk prvního pódia v hybridní éře velmi příjemný, u japonské značky však zároveň cítí, že je stále co zlepšovat.
Pódium je úspěch, ale stále je co zlepšovat, cítí u Hondy

Honda se vrátila do formule 1 v roce 2015 ve spolupráci s McLarenem a její první sezóny v hybridní éře „královny motorsportu“ probíhaly ve znamení nekonečného trápení, frustrace, stížností jezdců i týmu a posměšků veřejnosti. Nešťastné období vyústilo až v hořký rozchod japonské značky s britskou stájí.

V loňském roce však pro Hondu začala nová kapitola. Japonské pohonné jednotky začalo odebírat Toro Rosso, které prakticky obětovalo sezónu pro získávání informací „mateřskému“ týmu Red Bull. Tato taktika se zjevně vyplatila, Honda se stala spolehlivou a našla i chybějící výkon. I díky tomu v úvodním závodě této sezóny dojel Max Verstappen s Red Bullem na třetím místě a získal tak první pódium pro japonskou značku ve formuli 1 od roku 2008.

S dosaženým výsledkem je vedení Hondy spokojené, na druhou stranu si však Japonci uvědomují existenci výkonnostního manka, na jehož odstranění je stále třeba pracovat.

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

„Trochu nás to uvolnilo z tlaku, který je na nás vyvíjen,“ okomentoval Verstappenovo pódium v Melbourne Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

„Tento dobrý výsledek je pro nás zároveň další motivací pro pokračující vývoj.“

Max Verstappen na trati dojel a také předjel Sebastiana Vettela a v závěru závodu dokázal zatlačit i na druhého Lewise Hamiltona. Podle Tanabeho je „pěkné vidět toto v televizi“, Honda však musí nadále tvrdě pracovat, protože u Ferrari a Mercedesu se dá očekávat zlepšení.

„Nějaká data jsme získali v Barceloně a nějaká nová máme i z Austrálie. Opět můžeme jasně vidět rozdíly mezi třemi nejlepšími týmy. Zisk pódia nijak nemění naše cíle ani naše očekávání,“ prohlásil Tanabe.

Pro Hondu je kromě zisku pódia úspěchem i to, že do cíle závodu bez technických potíží dojely všechny čtyři monoposty ve startovním poli poháněné motory japonské automobilky.

„Stále musíme přemýšlet o výkonu Ferrari, protože v Barceloně byly během testů velmi silní.“

„V Melbourne jsme byli rychlejší než Ferrari. Nemůžeme teď vědět, jestli bude Ferrari v Barceloně opět silné, až se tam vrátíme (španělská grand prix je na programu 12. května; pozn. red.),“ odmítá predikovat Tojoharu Tanabe.

„Výkon se vždy skládá s charakteristiky vozu, ze schopností jezdce a z charakteristiky tratě. Není proto lehké říci, jaký je nyní náš skutečný výkon. Pojedeme na jiný okruh a možná budeme v jiné pozici.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Stroll zavře kritikům ústa, věří u Racing Pointu

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
24. září | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10