Pódium je úspěch, ale stále je co zlepšovat, cítí u Hondy

Pro zástupce Hondy byl zisk prvního pódia v hybridní éře velmi příjemný, u japonské značky však zároveň cítí, že je stále co zlepšovat.
Pódium je úspěch, ale stále je co zlepšovat, cítí u Hondy

Honda se vrátila do formule 1 v roce 2015 ve spolupráci s McLarenem a její první sezóny v hybridní éře „královny motorsportu“ probíhaly ve znamení nekonečného trápení, frustrace, stížností jezdců i týmu a posměšků veřejnosti. Nešťastné období vyústilo až v hořký rozchod japonské značky s britskou stájí.

V loňském roce však pro Hondu začala nová kapitola. Japonské pohonné jednotky začalo odebírat Toro Rosso, které prakticky obětovalo sezónu pro získávání informací „mateřskému“ týmu Red Bull. Tato taktika se zjevně vyplatila, Honda se stala spolehlivou a našla i chybějící výkon. I díky tomu v úvodním závodě této sezóny dojel Max Verstappen s Red Bullem na třetím místě a získal tak první pódium pro japonskou značku ve formuli 1 od roku 2008.

S dosaženým výsledkem je vedení Hondy spokojené, na druhou stranu si však Japonci uvědomují existenci výkonnostního manka, na jehož odstranění je stále třeba pracovat.

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

Verstappen pro Hondu získal první stupně vítězů od roku 2008!

„Trochu nás to uvolnilo z tlaku, který je na nás vyvíjen,“ okomentoval Verstappenovo pódium v Melbourne Tojoharu Tanabe, technický ředitel Hondy.

„Tento dobrý výsledek je pro nás zároveň další motivací pro pokračující vývoj.“

Max Verstappen na trati dojel a také předjel Sebastiana Vettela a v závěru závodu dokázal zatlačit i na druhého Lewise Hamiltona. Podle Tanabeho je „pěkné vidět toto v televizi“, Honda však musí nadále tvrdě pracovat, protože u Ferrari a Mercedesu se dá očekávat zlepšení.

„Nějaká data jsme získali v Barceloně a nějaká nová máme i z Austrálie. Opět můžeme jasně vidět rozdíly mezi třemi nejlepšími týmy. Zisk pódia nijak nemění naše cíle ani naše očekávání,“ prohlásil Tanabe.

Pro Hondu je kromě zisku pódia úspěchem i to, že do cíle závodu bez technických potíží dojely všechny čtyři monoposty ve startovním poli poháněné motory japonské automobilky.

„Stále musíme přemýšlet o výkonu Ferrari, protože v Barceloně byly během testů velmi silní.“

„V Melbourne jsme byli rychlejší než Ferrari. Nemůžeme teď vědět, jestli bude Ferrari v Barceloně opět silné, až se tam vrátíme (španělská grand prix je na programu 12. května; pozn. red.),“ odmítá predikovat Tojoharu Tanabe.

„Výkon se vždy skládá s charakteristiky vozu, ze schopností jezdce a z charakteristiky tratě. Není proto lehké říci, jaký je nyní náš skutečný výkon. Pojedeme na jiný okruh a možná budeme v jiné pozici.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Stroll zavře kritikům ústa, věří u Racing Pointu

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas