Foto: AUDI AG

Foto: AUDI AG

 Foto: AUDI AG

Foto: AUDI AG

 Foto: AUDI AG

Foto: AUDI AG

 Foto: AUDI AG

Foto: AUDI AG

 Foto: AUDI AG

Foto: AUDI AG

 Foto: AUDI AG
 Foto: AUDI AG
 Foto: AUDI AG
 Foto: AUDI AG
5
Fotogalerie

Podařilo se dosáhnout významných milníků a cílů, říká šéf Audi pro F1 o vývoji pohonné jednotky

Audi pokračuje ve vývoji své pohonné jednotky pro rok 2026. Německá automobilka se chlubí pokrokem, ale jak na tom skutečně bude, se dozvíme až v prvním závodě sezóny 2026.

Audi vydalo rozhovor s generálním ředitelem Audi Formula Racing Adamem Bakerem a technickým ředitelem Stefanem Dreyerem, ve kterém dalo jasně najevo, že práce na pohonné jednotce probíhají podle plánu.

„Po pouhých dvou letech je naše pohonná jednotka, která se skládá ze spalovacího motoru, elektromotoru, baterie a řídicí elektroniky, dynamicky provozována na zkušební stolici,“ uvedl Baker.

„Úspěšné skloubení jednotlivých komponent do jednoho celku je výsledkem tvrdé práce a skvělé týmové spolupráce. Pohonná jednotka Audi již na zkušební stolici absolvovala simulované závodní vzdálenosti. V roce 2023 jsme získali spoustu času při testování jednotlivých komponent a získané zkušenosti jsme mohli paralelně zapracovat do dalších fází konstrukce. Podařilo se dosáhnout významných milníků a cílů, z čehož má celý tým dobrý pocit.“

Test v Las Vegas

Závodní simulace nejsou o tom, že by Audi spustilo motor a „odjelo“ 300 kilometrů. Simulují se závody na skutečných okruzích F1 – třeba v Las Vegas.

„Na testovací stolici provozujeme pohonnou jednotku na různých tratích z aktuálního kalendáře F1, v závislosti na účelu testu. Například Las Vegas je pro náš vývojový tým zajímavé z hlediska celkového hospodaření s energií. Několik střídajících se rychlých a pomalých zatáček a téměř dva kilometry jízdy na plný plyn na Las Vegas Strip poskytují ideální vývojové prostředí pro doladění spalovacího motoru a komponentů systému ERS,“ řekl Dreyer.

„Po úspěšných závodních vzdálenostech s pohonnou jednotkou to brzy uděláme i s celým pohonným systémem, což znamená kombinaci pohonné jednotky a převodovky.“

„Zároveň jedeme na plný plyn s vývojem výkonu, abychom dosáhli cílů, které jsme si stanovili.“

Dreyer také uvedl, že Audi modernizovalo svou továrnu v Neuburgu. „Provedli jsme velmi ambiciózní modernizaci a rozšíření našeho testovacího zařízení. Dnes máme v areálu 22 nejmodernějších zkušebních stolic. Naše nové vývojové nástroje jsou nejmodernější a umožnily nám dosáhnout strmé křivky učení.“

Audi ve F1 nepůsobilo a nepůsobí. Na vývoji pohonné jednotky se ale podílí lidé, kteří mají potřebné zkušenosti.

„Skutečnost, že se nám podařilo získat zkušené inženýry a techniky od všech ostatních výrobců pohonných jednotek, ukazuje, že náš projekt a lokalita jsou atraktivní – i pro mezinárodní talenty. Nyní máme v týmu široký mix zaměstnanců z 23 zemí,“ řekl Baker. 

Doporučujeme

Články odjinud