Mercedes bude v Austrálii pod tlakem od svého největšího rivala.
Red Bull měl prsty v dotazech na FIA, které vyústily ve vydání technické směrnice. Trnem v oku byly zadní brzdové kanálky Mercedesu a Racing Pointu.
Podle Auto Motor und Sport nakonec Mercedes situaci vyřešil nejjednodušším a s ohledem na čas také jediným možným způsobem. Otvor, který je mimo povolenou oblast, zadělal. Tím je zajištěno, že brzdy a ráfky nedostanou z tohoto chladicího otvoru žádný vzduch. Jedná se o prozatímní řešení. FIA ho povoluje jen pro první dva závody.
Protest proti systému DAS?
Ve hře je také protest Red Bullu proti řešení DAS. Helmut Marko už dříve přiznal, že právníci týmu řeší, zda je systém legální. Mercedes věří, že je a chce ho v Austrálii nasadit. Red Bull i další týmy mají o legálnosti pochybnosti.
Pokud by protest přišel, pak zřejmě po kvalifikaci nebo po závodě.
Stále se přesně neví, jaký vliv má DAS na vůz. Spekuluje se o zahřívání (nebo nižší ztrátě teploty) předních pneumatik, což by se v Melbourne mohlo hodit. Někteří ale tento přínos bagatelizovali.
Foto: Getty Images / Mark Thompson