Pod tlakem jsem chyboval v kvalifikacích, přiznává Button

V druhé polovině sezóny mistr světa neustále počítal body.
Jenson Button čelil po dominantním úvodu sezóny kritice, že je na trati nevýrazný. Titul mistra světa sice získal jednoznačným způsobem, ale odpůrci mu vyčítali příliš pasivní přístup v druhé polovině roku. Button přiznal, že v té době částečně podlehl tlaku.

"Můj největší problém byl ten, že jsem nedokázal nemyslet na body," uvedl pro Autosport. "Od Valencie dál jsem je nemohl dostat z hlavy. Pořád jsem myslel na body."

"Sebastian ztrácí tolik, Webber tolik, Rubens tolik... Kladl jsem si otázku, jak můžu vyhrát šampionát, když budu dojíždět za nimi? Nešlo to. Takže jsem musel bojovat o každé vítězství, o které jsem mohl."

"A v takové situaci to občas přeženete. Jak jsem řekl, závody jsem si užíval a nemyslím, že bych v nich chyboval, ale těžké to bylo v kvalifikacích."

V Brawnu GP se v druhé polovině sezóny ujal vůdčí role Rubens Barrichello. Začal Buttona porážet a blížil se mu i v šampionátu. Kritická situace nastávala v sobotu odpoledne.

"Kvalifikoval se dobře," uvedl Button o týmovém kolegovi. "Byl pod mnohem menším tlakem, protože byl v boji o titul pronásledovatelem. Já byl pod daleko větším tlakem. Pro začátek jsem byl v kvalifikacích trochu opatrný, protože jsem měl obavy, že když probrzdím jednou, bude konec, skončím vzadu."

"Takže jsem byl pořád tak trochu váhavý. Pak jsem si pomyslel, že musím bojovat a dopadlo to opačně, v kvalifikacích jsem byl moc agresivní. V druhé části sezóny to bylo v kvalifikacích určitě těžké."

"Nepříjemné bylo, že jsem jeden víkend nedostal z vozu vše, další víkend jsem byl s vozem spokojený, ale nastaly s ním problémy, takže to vše končilo špatnými kvalifikacemi. Jedna za druhou byly špatné. Bylo to skutečně frustrující."

Button tak získal v druhé polovině sezóny od Grand Prix Maďarska jen 27 bodů z celkových 95. Rozhodující náskok si vybudoval v prvních závodech, ale tvrdí, že pokud by to bylo opačně, lidé by ho měli za hrdinu.

"V této sezóně jsem měl zřejmě více výkyvů než kdy jindy," přiznal. "Ale kdybyste to otočili a vyhrál bych šest závodů na konci roku, přičemž bych měl špatný začátek sezóny, všichni by říkali, že je to úžasné! Tak to prostě bylo. Ostatní nás dohnali a trochu nám to zkomplikovali."
Další článek: Di Resta preferuje Force Indii před Mercedesem

15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00