Pod Giovinazzim se sedačka nejvíce zahoupala ve Spa

Antonio Giovinazzi zůstává v letošním roce u Alfy Romeo. Tým ocenil jeho pokroky zejména ve druhé polovině sezóny, které podle Vasseura nebyly ve výsledcích tak patrné.
Pod Giovinazzim se sedačka nejvíce zahoupala ve Spa

Nejvážnější problém měl Giovinazzi v prvním závodě po letní přestávce. Ve Spa se pohyboval na bodech, ale v předposledním kole boural.

„Pro všechny v týmu to byl velký šok, protože to byla dobrá příležitost,“ řekl Vasseur Motorsport.com. Mladý Ital přitom do závodu odstartoval z konce pole kvůli nasazení nových komponent pohonné jednotky. 

„Vedli jsme s Antoniem tvrdou diskusi, protože tyto věci mohou rozhodnout o vaší kariéře. Přemýšleli jsme o budoucnosti. O týden později jsme si museli sednout a probrat to. Jeho reakce byla velmi dobrá.“

Přejmenováni na Alfu Romeo posvětil Peter Sauber, říká Vasseur

Přejmenováni na Alfu Romeo posvětil Peter Sauber, říká Vasseur

Hned po Spa přišla Velká cena Itálie – pro Giovinazziho z hlediska dění okolo asi nejtěžší závod sezóny.

„Velký tlak, spousta hostů, domácí závod Alfy Romeo, tisková konference, takže bude čelit mnoha otázkám o Spa. Dobře, nyní je čas reagovat.“ Podle Vasseura to Giovinazzi zvládl. V závodě dojel devátý. „Myslím, že odvedl velmi dobrou práci.“

„V Monze a Singapuru si vedl dobře – bylo dobré, že vedl závod. Byla to velmi dobrá reakce.“

„Podle mého názoru bylo velmi důležité, jak Antonio reagoval v Monze.“

„Problém pro Antonia byl v tom, že náš výkon šel dolů, když on byl na vrcholu. Můžete být před svým týmovým kolegou, ale není to tak vidět, když jste čtrnáctý, patnáctý. Pokud jste šestý nebo sedmý, všichni o vás mluví.“

„Jedna věc je ukázat se týmu a druhá je získat body, protože vy, paddock, každý se zaměřuje jen na výsledky.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Čtvrté místo jsme si zasloužili a letošní rok neobětujeme, říká Seidl

12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
18:46 | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.
18:15 | Roman Staněk byl odpoledne v Jerezu nejrychlejší v testech... formule 3 měla v datech chybu. Opravujeme to...

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10