Vysocí jezdci jsou podle něj kvůli KERS a váhovým limitům v nevýhodě.
Nika Rosberga už nebaví dřít se kvůli KERS. „Počítal jsem kalorie dokonce i o Vánocích,“ posteskl si švýcarskému Speedweeku. Téma hlad a váhové limity teď chce Rosberg projednat v asociaci jezdců GPDA.
Systém rekuperace kinetické energie totiž váží něco mezi 25 a 40 kily. Ztratit na váze v porovnání s loňskem tak musí nejen auta, ale i jejich piloti. Zejména ti vysocí si letos kvůli nové součástce zažijí své.
„Váhová omezení jsou nefér, protože znevýhodňují vyšší jezdce. Měli bychom si o tom urychleně promluvit v rámci GPDA,“ řekl Rosberg.
Rosberg měří 178 centimetrů a váží něco kolem 70 kilo. Proti Nicku Heidfeldovi s ani ne 60 kily je tlusťoch. Heidfeld ale měří jen 164 centimetrů.
Takový Robert Kubica už před loňskou sezonou zhubl sedm kilo, aby jeho inženýři mohli na auto přilepit víc balastu. Se 184 centimetry a přibližně 73 kily už pomalu nemá kam hubnout, aby neztratil sílu.
Taky Fernando Alonso se novinářům zmínil, že musel letos v zimě oželet brambůrky a shodit tři kila. K tomu mu posloužila posilovna, tenis, fotbal a kolo. Jeho fyzioterapeut se dušoval, že jíst mohl Alonso, co chtěl. Pak ale musel sednout na kolo a ujet skoro 130 kilometrů. Takto si dokonce zatrénoval s vítězem Tour de France Carlosem Sastrem.
Lewis Hamilton už vloni přiznal, že má na sobě méně tuku než kdejaká modelka. „Není to nic, na co by byl člověk zvlášť pyšný,“ poznamenal v říjnu 2008 pro časopis Men's Health.