Počet předjížděcích manévrů v závodech letos doposud jen rostl

Nová pravidla se podepsala na rušném dění na trati, v prvních třech Grand Prix jezdci uskutečnili celkem 137 předjížděcích manévrů v bojích o pozice.
Počet předjížděcích manévrů v závodech letos doposud jen rostl

Německý Auto Motor und Sport spočítal předjížděcí manévry ze závodů v Austrálii, Malajsii a Číně. Závěr je jednoznačný, ve formuli 1 se letos předjíždí poměrně často.

Nejméně předjížděcích manévrů letos jezdci uskutečnili v Austrálii (24) a nejvíce v Číně (68). Malajsie byla se 45 manévry jakýmsi průměrem letošních Grand Prix.

Co se týče jezdců, tak většinou vynikali nejvíce ti, kteří disponují dobrým vozem a od začátku závodu se museli probojovávat ze zadních pozic. Nejvíce předjížděcích manévrů v jednom závodě tak předvedl Mark Webber v Číně (13), následují za Austrálii Barrichello (8) a Sutil s Webberem za Malajsii (oba 7).

Úspěšní v soubojích na trati byli často také Hamilton a Petrov (oba v Číně 6krát), zatímco po pěti předjížděcích manévrech v jednom závodě si připsali Massa (v Malajsii), Alguersuari (v Austrálii), Maldonado a Pérez (oba v Číně).

A proč se letos tolik předjíždí? Hlavní příčinou jsou pneumatiky Pirelli a zadní pohyblivá křídla. Rozdíl mezi novými a ojetými pneumatikami může být až 5 sekund na kolo, což už na předjetí stačí, zvlášť když si jezdci můžou pomoci vyšší maximální rychlostí na rovince díky zadnímu křídlu. Ale obejdou se i bez něj, jak ukázal Hamilton při předjetí Vettela v boji o šanghajské vítězství.

Další článek: Rosberg usedne do vozu DTM, bude vozit hosty