„Myslím, že se to ubírá správným směrem,“ reagoval Alonso na dotaz webu Motorsport.com, co říká na nová pravidla. „Potřebujeme rychlejší auta a lepší show.“
Lepší show ale podle Alonsa nutně neznamená více předjíždění. „Uplynulý týden jsme vzpomínali na závod v Imole v roce 2005, kde jsem bojoval s Michaelem a pak na rok 2006 s opačným výsledkem. Byly to velmi zajímavé závody. Došlo tam k třem nebo čtyřem předjetím za celý závod a bylo to považováno za jednu z nejlepších show.“
„Takže si nemyslím, že potřebujeme věnovat pozornost předjíždění a tomu, aby se vozy dostaly za sebe. Dříve to bylo stejně těžké jako nyní nebo více a závody byly skvělé.“
„Potřebujeme jen nejrychlejší vozy a to bude produkovat dobrou show. Také potřebujeme hluk aut a několik dobrých soubojů a velká jména v boji o titul. To zlepší show.“
Falešná předjetí
Během Velké ceny Číny bylo napočítáno na 150 předjížděcích manévrů. „Čína byl extrémní případ,“ pokračuje Alonso. „Byl to kvůli strategiím a safety caru velmi chaotický závod, vše bylo promíchané.“
„V dnešní době je velmi pravděpodobné, že vůz na 16. nebo 17. místě vyjede z boxů na nových pneumatikách a může předjet Mercedes. Může ho předjet a odjetu mu. Lidem u televize to vysvětlíte dost těžko.“
Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1
„Tyto předjížděcí manévry nejsou zřejmě tak skutečné, jak byly předtím. Pro předjetí se nemusíte inspirovat a ani zvolit ten správný okamžik nebo místo. Pokud to nebude tato zatáčka, počkáte na další, protože je o pět sekund pomalejší.“
Podle Alonsa je F1 příliš pomalá a umělá. „V kvalifikaci zajíždíme docela dobré časy na jedno kolo. Zřejmě proto, že používáme super měkké pneumatiky a plnou baterii. Auta jsou nyní docela efektivní. Ale v závodě jsme o devět sekund pomalejší. Dostaneme palivo a pneumatiky nemají tak dobrou přilnavost. Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson