Počet předjížděcích manévrů není tak důležitý, míní Alonso

Příští rok přijdou velké změny. Mnoho jezdců si myslí, že větší množství aerodynamického přítlaku přinese méně předjíždění. Podle Alonsa to není problém.
Počet předjížděcích manévrů není tak důležitý, míní Alonso

„Myslím, že se to ubírá správným směrem,“ reagoval Alonso na dotaz webu Motorsport.com, co říká na nová pravidla. „Potřebujeme rychlejší auta a lepší show.“

Lepší show ale podle Alonsa nutně neznamená více předjíždění. „Uplynulý týden jsme vzpomínali na závod v Imole v roce 2005, kde jsem bojoval s Michaelem a pak na rok 2006 s opačným výsledkem. Byly to velmi zajímavé závody. Došlo tam k třem nebo čtyřem předjetím za celý závod a bylo to považováno za jednu z nejlepších show.“

„Takže si nemyslím, že potřebujeme věnovat pozornost předjíždění a tomu, aby se vozy dostaly za sebe. Dříve to bylo stejně těžké jako nyní nebo více a závody byly skvělé.“

„Potřebujeme jen nejrychlejší vozy a to bude produkovat dobrou show. Také potřebujeme hluk aut a několik dobrých soubojů a velká jména v boji o titul. To zlepší show.“

Falešná předjetí

Během Velké ceny Číny bylo napočítáno na 150 předjížděcích manévrů. „Čína byl extrémní případ,“ pokračuje Alonso. „Byl to kvůli strategiím a safety caru velmi chaotický závod, vše bylo promíchané.“

„V dnešní době je velmi pravděpodobné, že vůz na 16. nebo 17. místě vyjede z boxů na nových pneumatikách a může předjet Mercedes. Může ho předjet a odjetu mu. Lidem u televize to vysvětlíte dost těžko.“

 

Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1

 

„Tyto předjížděcí manévry nejsou zřejmě tak skutečné, jak byly předtím. Pro předjetí se nemusíte inspirovat a ani zvolit ten správný okamžik nebo místo. Pokud to nebude tato zatáčka, počkáte na další, protože je o pět sekund pomalejší.“

Podle Alonsa je F1 příliš pomalá a umělá. „V kvalifikaci zajíždíme docela dobré časy na jedno kolo. Zřejmě proto, že používáme super měkké pneumatiky a plnou baterii. Auta jsou nyní docela efektivní. Ale v závodě jsme o devět sekund pomalejší. Dostaneme palivo a pneumatiky nemají tak dobrou přilnavost. Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kromě Ferrari utratil žetony i Mercedes

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen