Počet předjížděcích manévrů není tak důležitý, míní Alonso

Příští rok přijdou velké změny. Mnoho jezdců si myslí, že větší množství aerodynamického přítlaku přinese méně předjíždění. Podle Alonsa to není problém.
Počet předjížděcích manévrů není tak důležitý, míní Alonso

„Myslím, že se to ubírá správným směrem,“ reagoval Alonso na dotaz webu Motorsport.com, co říká na nová pravidla. „Potřebujeme rychlejší auta a lepší show.“

Lepší show ale podle Alonsa nutně neznamená více předjíždění. „Uplynulý týden jsme vzpomínali na závod v Imole v roce 2005, kde jsem bojoval s Michaelem a pak na rok 2006 s opačným výsledkem. Byly to velmi zajímavé závody. Došlo tam k třem nebo čtyřem předjetím za celý závod a bylo to považováno za jednu z nejlepších show.“

„Takže si nemyslím, že potřebujeme věnovat pozornost předjíždění a tomu, aby se vozy dostaly za sebe. Dříve to bylo stejně těžké jako nyní nebo více a závody byly skvělé.“

„Potřebujeme jen nejrychlejší vozy a to bude produkovat dobrou show. Také potřebujeme hluk aut a několik dobrých soubojů a velká jména v boji o titul. To zlepší show.“

Falešná předjetí

Během Velké ceny Číny bylo napočítáno na 150 předjížděcích manévrů. „Čína byl extrémní případ,“ pokračuje Alonso. „Byl to kvůli strategiím a safety caru velmi chaotický závod, vše bylo promíchané.“

„V dnešní době je velmi pravděpodobné, že vůz na 16. nebo 17. místě vyjede z boxů na nových pneumatikách a může předjet Mercedes. Může ho předjet a odjetu mu. Lidem u televize to vysvětlíte dost těžko.“

 

Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1

 

„Tyto předjížděcí manévry nejsou zřejmě tak skutečné, jak byly předtím. Pro předjetí se nemusíte inspirovat a ani zvolit ten správný okamžik nebo místo. Pokud to nebude tato zatáčka, počkáte na další, protože je o pět sekund pomalejší.“

Podle Alonsa je F1 příliš pomalá a umělá. „V kvalifikaci zajíždíme docela dobré časy na jedno kolo. Zřejmě proto, že používáme super měkké pneumatiky a plnou baterii. Auta jsou nyní docela efektivní. Ale v závodě jsme o devět sekund pomalejší. Dostaneme palivo a pneumatiky nemají tak dobrou přilnavost. Časy kol nejsou přijatelné pro vozy F1.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Kromě Ferrari utratil žetony i Mercedes

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10